Incepator.ro
  Active TopicsActive Topics  Display List of Forum MembersMemberlist  CalendarCalendar  Search The ForumSearch  HelpHelp
  RegisterRegister  LoginLogin
Practica
 Incepator - Forum : General : Practica
Message Icon Topic: Plecarea din rampa(Topic Closed Topic Closed) Post Reply Post New Topic
<< Prev Page  of 10 Next >>
Author Message
Tarja
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 26/Iunie/2006
Location: CT
Online Status: Offline
Posts: 76
bullet Posted: 01/Iulie/2006 at 15:50
Deci, ... asa cum ai spus tu "Piciorul drept nu sta pe frana deloc, decat la inceput cand ai oprit in panta." Pun eu piciorul pe frana,dar chestia cu frana de mana nu mi-a spus asta ... totusi gandind, nu la orice panta mai stai si tragi frana de mana, daca vrei sa demarezi repede ... nu cred ca mai e necesar. 
IP IP Logged
tomi_ms
Moderator Group
Moderator Group


Joined: 08/Iulie/2006
Location: MS
Online Status: Offline
Posts: 563
bullet Posted: 09/Iulie/2006 at 05:51
Aveti grija ca s-ar putea ca la examen sa nu se accepte pornirea din rampa cu frana de mana ci numai cu cea de picior. In rest e mai usor cu cea de mana... un sfat pt cei care au patit-o ca au tras prea sus frana de mana si n-au reusit s-o coboare cand trebuie (in cazul in care trebuie ridicat putin pentru a elibera): la pornire in rampa trageti frana de mana cu butonul apasat. Astfel nu se blocheaza, se poate cobora repede, si parca si simti unde prinde. Iar daca totusi se opreste motorul si aveti nevoie de mana dreapta pentru a-l porni, dati drumul la buton si frana ramane sus. Bineinteles toata procedura presupune ca in viteza sa o bagati cand opriti cu frana de picior, ca apoi nu mai aveti mana libera.
IP IP Logged
Mihai
Guest
Guest

bullet Posted: 09/Iulie/2006 at 14:41
Originally posted by Tarja

Deci, ... asa cum ai spus tu "Piciorul drept nu sta pe frana deloc, decat la inceput cand ai oprit in panta." Pun eu piciorul pe frana,dar chestia cu frana de mana nu mi-a spus asta ... totusi gandind, nu la orice panta mai stai si tragi frana de mana, daca vrei sa demarezi repede ... nu cred ca mai e necesar. 


Da-ti seama cat de repede trebuie sa muti piciorul de pe frana pe acceleratie a.i. masina sa nu o ia la vale in spate... Chiar si 10 cm daca se duce in spate poti pica examenul!!!!
IP IP Logged
Instructorul
Instructor
Instructor


Joined: 15/Aprilie/2006
Location: CT
Online Status: Offline
Posts: 74
bullet Posted: 10/Iulie/2006 at 13:10
Originally posted by tomi_ms

... In rest e mai usor cu cea de mana... un sfat pt cei care au patit-o ca au tras prea sus frana de mana si n-au reusit s-o coboare cand trebuie (in cazul in care trebuie ridicat putin pentru a elibera): la pornire in rampa trageti frana de mana cu butonul apasat.


Asta se intampla de prea multe ori la examen ca sa nu merite subliniat...
IP IP Logged
Tarja
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 26/Iunie/2006
Location: CT
Online Status: Offline
Posts: 76
bullet Posted: 11/Iulie/2006 at 14:27
L-am intrebat pe instructorul cum sta treaba cu plecarea din rampa si cu frana de mana, ei bine cazul meu e fericit, pentru ca rampa la examen care o voi avea este foarte mica si nu este nevoie de frana de mana. Unii instructori ii invata pe cursanti sa foloseasca la rampa frana de mana, altii nu. Daca mai am si frana de mana ma incurca si mai mult.
IP IP Logged
Mascia
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 13/Iulie/2006
Location: CJ
Online Status: Offline
Posts: 34
bullet Posted: 13/Iulie/2006 at 07:48
Originally posted by kain

IT's easy ... trebuie sa simtzi mashina. Hai sa va zic cum mi-a explicat mie instructorul (pt o panta nasoala, la una lina se face doar cu frana de serviciu + ambreiaj). La o panta abrupta, tragi frana de mana, pui un picior pe ambreiaj si unul pe acceleratie. Ridici USOR piciorul de pe ambreiaj, pana trepideaza ushor motorul (la diesel tremura toata mashina, la benzina motorul da sa se opreasca) in momentul ala accelerezi ushor si dai drumul la frana de mana. Daca ai facut-o cum trebuie, mashina nu se va duce in spate, dar nici nu se va duce in fatza. Acum doar mai accelerezi putin si mai ridici din ambreiaj pana pleaca de pe loc.

Nu pot sa insist cat de important este sa ridici USHOR ambreiajul.

Aceasta este si tehnica mea,invatata,pot spune un singur lucru :Functioneaza
IP IP Logged
Subw00fer
Newbie
Newbie


Joined: 29/August/2006
Online Status: Offline
Posts: 2
bullet Posted: 30/August/2006 at 15:43
FARA FRANA DE MANA !!!

Mi se pare o tampenie sa folosesc asta atunci cand am frana de picior in acest caz. Plus, e mult mai stresant si supraturezi masina degeaba cand trebuie sa te misti repede(la inceput).
Metoda mea si a tuturor din tura mea la scoala:

Urci rampa, ajungi in capatul ei si franezi cu ambreiajul calcat la maxim. Schimbi in treapta 1 de viteza. Tii frana de picior si ambreiajul calcate "like there's no tomorrow". Prima parte e gata.

Incet, si ma refer la cat de incet poti, lasi ambreiajul....frana de picior calcata.....ambreiajul tot se lasa incet in timpul asta pana ajungi in punctul in care masina incepe sa trepideze, ca si cum s-ar ineca(dar nu exagera k se va opri)....dar masina NU SE INEACA ! Lasi frana incet, iarasi cat de incet poti, pana cand ai ridicat piciorul de tot de pe ea si o sa constati cu uimire k masina sta doar in ambreiaj. E greu de crezut dar STA IN AMBREIAJ, fara sa apasam o alta pedala sau sa tragem frana de mana ! Daca o ia la vale, mai lasi PUTIN din ambreiaj. A doua parte e gata. Ce-a fost mai greu a trecut.


Pt pornire: cu masina tinuta doar in ambreiaj, apasam incet acceleratia pana avem turatia care ne trebuie si de aici ne dam toti seama ce urmeaza. Pornire perfecta.

Astea le-am facut pe masina cu dubla comanda si pe masina normala, neajutat de cineva, pe o rampa foarte pacatoasa, de N ori fara sa-mi moara motorul. Obisnuirea e foarte rapida si ajungi cu ambreiajul repede fara probleme in "punctul G" dar asta dupa exercitiu mult. Si cum spunea kain, trebuie lucrat USOR cu ambreiajul.

Va urez succese nebanuite intru condus.


Edited by Subw00fer
IP IP Logged
w88bea
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25/Iulie/2006
Location: BV
Online Status: Offline
Posts: 1111
bullet Posted: 31/August/2006 at 02:29

As avea o chestie de adaugat la frana de mana....ca sa nu se blocheze a.i sa nu ii mai poti da drumul....

Ptr ca noi incepatorii nu avem ink simtul de a stii cat de sus trebe trasa...pe mine m-a invatat instructorul o chestie:s-o trag din timpul mersului(ma ref aprox.in ultimele clipe cand esti pregatit sa opresti si rulezi f.incet).Si am observat ca dc o trag din timpul mersului,simt si vad cand masina se opreste(si am observat ca nici nu era trasa la maxim si apoi la plecare a fost mai usor).

Ambele metode de franare trebe stiute si bineinteles folosite in functie de situatie!!!!

Se zice ca soferii profesionisti erau testati intr-o rampa cu frana de mana...si asta nu e tot..li se punea sub rotile din spate ceva super valoros...ceasul propriu(si cik acestia aveau numai ceasuri de firma si tineau super mult la ele)....Bla-bla-uri....Iar dc la plecare masina fugea in spate,fie si un milimetru......puteau sa zica "Bye-bye....n....$$$$$$!"Si tot legenda spune ca nici unul din profesionisti n-a picat la acest examen.....so....hai sa le aratam ca si noi putem...makr sa-i imitam

In afara de asta...cei mai experimentati stiu ce show-uri pot face dc stiu sa o folosasca

In ceea ce piveste ce a zis Sub00fer ... exista multe posibilitati sa-ti moara motorul...sa o accelerezi prea tare de teama de a nu de duce inpoi si asfel rezulta o turatie ce nu da bine....decibelii se cam ofilesc..Asta tine de gradul de inaltime/inclinatie al rampei..si nu totdeauna se poate folosi jocul cu ambreiajul.



Edited by w88bea
http://www.rtbclub.ro/home_ro.php
IP IP Logged
kain
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 02/Mai/2006
Location: CT
Online Status: Offline
Posts: 191
bullet Posted: 31/August/2006 at 05:19
Originally posted by w88bea

Se zice ca soferii profesionisti erau testati intr-o rampa cu frana de mana...si asta nu e tot..li se punea sub rotile din spate ceva super valoros...ceasul propriu(si cik acestia aveau numai ceasuri de firma si tineau super mult la ele)....Bla-bla-uri....Iar dc la plecare masina fugea in spate,fie si un milimetru......puteau sa zica "Bye-bye....n....$$$$$$!"Si tot legenda spune ca nici unul din profesionisti n-a picat la acest examen.....so....hai sa le aratam ca si noi putem...makr sa-i imitam


Exista o metoda sigura prin care masina nu iti da inapoi nici u milimetru, chiar daca esti incepator . Eu ce am tot spus mai sus, cu ridicatul ambreiajului usor, ca sa nu ti se opreasca motorul, e valabil cand vrei sa pleci usor de pe loc. Poti sa pleci si in rampa cu scartait de roti de pe loc daca turezi destul motorul, si stai linistita, ca nu ai cum sa-l omori din ambreiaj (decat daca il scapi ). Asa ca daca eu mi-as pune ceasul in spatele rotilor, as tura motorul ceva mai mult ~3000 si as ridica ambreiajul pana s-ar ridica masina de spate in cazul ala i-as da drumul la frana de mana si voila .

Ca sa nu ti se blocheze frana de mana, pune un meserias sa ti-o stranga tine mai jos si nu se mai blocheaza. Eu de cand mi-am strans-o imi place sa dansez pe la stop-uri cu ea sort of "shake your a*s", ca si-asa tre' sa imi tocesc putin ambreiajul si placa de presiune, ca sunt noi si au nevoie
IP IP Logged
tomi_ms
Moderator Group
Moderator Group


Joined: 08/Iulie/2006
Location: MS
Online Status: Offline
Posts: 563
bullet Posted: 01/Septembrie/2006 at 03:44
Hai ca la profesionisti e mai usor. Pe de o parte frana de mana e pe aer comprimat, nu o poti trage partial. Ori o tragi ori nu. Pe de alta parte ei in "orizontala" pornesc in viteza a 2-a, au viteza 1 rezervata pentru a porni in deal fara probleme chiar si cu masina incarcata. Bineinteles, au si ei dificulati de infruntat: ambreiaj foarte greu, volan si schimbator cu joc mare, cutie de viteze nesincronizata, etc, dar in cazul pornirii in rampa oricum sunt in avantaj...
IP IP Logged
<< Prev Page  of 10 Next >>
Post Reply Post New Topic
Printable version Printable version

Forum Jump
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot create polls in this forum
You cannot vote in polls in this forum

 
Incepator.ro