Incepator.ro
  Active TopicsActive Topics  Display List of Forum MembersMemberlist  CalendarCalendar  Search The ForumSearch  HelpHelp
  RegisterRegister  LoginLogin
Soferi profesionisti
 Incepator - Forum : General : Soferi profesionisti
Message Icon Topic: DIAGNOSTICAREA DEFECTIUNIUNILOR(Topic Closed Topic Closed) Post Reply Post New Topic
Author Message
INSTR.BUCURESTI
Instructor
Instructor
Avatar

Joined: 25/Octombrie/2007
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 462
bullet Topic: DIAGNOSTICAREA DEFECTIUNIUNILOR
    Posted: 03/Aprilie/2009 at 16:06

DIAGNOSTICAREA - depistarea unor defectiuni dereglari functionare anormala, ajungand la cauzele acestora prin analizarea manifestarilor externe ale acestor cauze. Este o succesiune in depistarea unei defectiuni si a cauzelor ei.

1. depistarea simptomului prin care se manifesta defectiunea
2. intelegerea simptomului ca expresie a unei anumite defectiuni
3. stabilirea naturii defectiunii
4. precizarea cauzelor care au dus la aparitia defectiunii si descoperirea organelor defecte
5. remedierea defectiunii sau luarea unor masuri care sa previna agravarea pana la reparare

MODUL DE MANIFESTARE a unor defectiuni:

1. simptom sonor-semnalizeaza aparitia unei defectiuni prin zgomote sunete batai, tacanituri, detonatii, suieraturi
2. simptom optic-defectiuni semnalate prin indicatiile aparatelor de bord sau prin culoare. ex:  bujii, gaze arse
3. simptom  olfactiv-. semnalate prin miros de combustibil, cauciuc ars, metal incins, plastic
4. simptom functional-insotit de multe ori de celelalte 3 simptome si se refera la oprirea sau functionarea  anormala a masini.

SIMPTOMUL SONOR
-in timpul functionarii motorului se pot auzi o serie de zgomote NORMALE recunoscute de cel care cunoaste masina si mersul ei normal si de cel care este cu experienta in domeniu

BATAI- joase inabusite-topirea sfaramarea sau exfolierea cuzinetilor palier
-medii metalice aceleasi chestii numai ca la cuzineti de biela.
-ascutite metalice-joc mare bolt\ bielea sau bolt\piston
-metalice infundate-deformarea sau smulgerea suruburilor de biela
-metalice dure periodice-rupere supapa,joc mare arbore cotit, ovalizare fusuri palier, presiunea de ulei mica
-metalice seci- piston sau cilindru uzat
-metalice clare-ruperea uzura unor danturi la roti dintate

TACANITURI -metalice puternice -arc supapa rupt
-metalice regulate-joc mare culbutori, batai tacheti.
-detonatii-folosirea unei benzini necorespunzatoare, presiune mica de benzina, esapament infundat, bujii prea calde, avans aprindere prea mare:.ex:  delcou intepenit, calamina pe bujii, supape, pistoane

RATEURI
- dezordonate
- defectiuni la pompa de benzina, intepenirea plutitorului, infundarea jiglorului principal(rateuri in carburator), scantei slabe(contacte platina, uzate sau oxidate sau umede), bobina defecta, bujii prea reci, avans prea mic la aprindere(rateuri in esapament)
-cadentate-arderea garnituri de chiulasa, ruperea arcului supapei de admisie, rateuri in admisie ), ruperea arcului supapei de evacuare sau arderea acestuia (rateuri in esapament)
-repetate-conducte elimentare neetanse, perforarea membranei de alimentare.

CIOCANITURI-ruperea segmetilor

CARAITURI METALICE-griparea pistoanelor.

EXPLOZII-fise bujii interschimbate,ac plutitor,gaze arse incomplet(auto aprindere in evacuare),vaporizarea si patrunderea benzinei in carterul motorului unde se auto aprinde

SFORNAITURI-ruperea lantului de distributie sau slabirea lui

SUIERATURI-spargere rulment de presiune la ambreiaj

TROSNITURI METALICE-ruperea danturii unor roti dintate culbutori rupti supape strambate

HURUITURI-uzarea rau griparea rulmentilor sau rolelor intinzatoare

ZGOMOTE DIVERSE-slabirea defectarea unor piese montate pe motor,prezenta unor corpuri straine in cilindrii galerii admisie.

LOVIREA A 2 A PIESE METALICE-slabirea\ruperea arcurilor pt. vibratiile torsionale la disc ambreiaj, slabirea niturilor de prindere pe butucul discului.

VIBRATII USOARE-reglarea incorecta a motorului la relanti

VIBRATII PUTERNICE-desprinderea motorului de pe suporti sai sau functionare anormala in cilindri.

ZGOMOTE PUTERNICE LA PUNTEA FATA -uzarea pivotilor (se simte la denivelari), uzarea axelor planetare (se simte in viraje), uzura rulmentilor fuzetei, uzura bucselor de cauciuc

LOVITURI PUTERNICE CA DE CIOCAN-amortizoare defecte, ruperea sasiului sau a unor parti e caroserie, flanse amortizor

 

SIMPTOMUL OPTIC.

indicatiile aparaturii de bord

TERMOMETRUL-indica temperatura  de functionare a motorului prin temperatura lichidului de  racire, daca temperatura depaseste 95 de grade pot fi urmatoarele defecte:

-spargerea celulelor radiator sau a racordurilor de plastic cauciuc.
-slabirea colierelor deteriorare garnituri pompei de apa
-pompa apa electroventilator blocat, releu sau sonda.
-fisurare bloc motor\lipsa lichidului in instalatie sau in cantitate  mica
-ruperea paletei pompei de apa termostat blocat pe inchis.
-ruperea curelei sau slabirea mare la ventilator, pompa apa.
-vascocuplaj defect;
-daca temperatura e sub 80 grade  :termostat blocat pe deschis, palele elicei merg continuu, ventilator blocat pe pornit.

INDICAT ULEI.-pentru  presiunea uleiului, defectiuni la presiune mica
-diluarea uleiului cu benzina sau motorina ;
-diluare cu apa sau lichid racire;
-blocarea supapei de suprapresiune in pozitia deschis;
-ruperea danturii pompei de ulei sau a pinioanelor ei
-imbacsirea filtrului de ulei;
-deteriorarea penei de prindere la pompa de ulei si a axului;
-lipsa uleiului in baie sau cantitate foarte mica;
-folosirea de ulei necorespunzator cu anotimpul, motorul sau temperatura

AMPERMETRU-indica debitul curentului la alternator la baterie.
-curea ventilator lipsa sau prea slaba
-releul de tensiune defect sau prost
-conductori intrerupti sau contacte desfacute oxidate
-arderea diodelor punti redresoare
-uzura lagarelor rotorului alternatorului,acestea ajungand sa frece pe stator
-scurt circuit la instalatia electrica

INDICATII DATE DE CULOAREA BUJIILOR SI A GAZELOR ARSE
la functionarea normala electrozii bujiilor au culoare gri, iar izolatorii brun roscat : carburatia si aprinderea bine reglate.

-electrozi au depuneri de calamina uscate atunci:
-motorul consuma ulei
-s-a folosit  benzina cu CO prea mica
-motorul a functionat mult in gol
-bujii prea reci
-defectiuni la aprindere (scanteie mica)
-amestec carburant prea bogat
-reglare incorecta a supapelor.jocul la tacheti

ELECTROZI CU DEPUNERI ULEIOASE ATUNCI:
-segmenti foarte, uzati uleiul intra in camera de ardere
-nivel ulei prea mare in baie

-IZOLATORUL ESTE GRI DAR ELECTROZI ARSI


-bujii prea calde
-amestec prea sarac
-avans aprindere prea mare
-uzura axei cu came unghi deschidere supape necorespunzator
 
CULOAREA GAZELOR ARSE.
- gazele trebuie sa fie incolore sau gri alb, daca nu  sunt atunci
-amestec prea bogat
-consum excesiv de ulei
-aprindere necorespunzatoare
-inchise la culoare negre (de obicei)atunci:
-pompa injectie incorect reglata, debit prea mare
-orificile injectoarelor decalibrate
- filtru aer infundat
-arc supapa refulare rupt
-presiune de injectie prea mica
-avans de injectie mic
-motorina nasoala

-DACA FUMUL E ALBICIOS
-motorina are apa
-motorul prea rece
-compresie insuficienta

DACA SCOATE FUM ALBASTRUI

-segmenti camasi uzate excesiv nivel ulei mare ,consum mare de ulei .
-daca nu porneste la temp scazute M.A.C. nu are compresie.motor tre refacut

SIMPTOMUL OFLACTIV MIROS

-miros de benzina:

-rezervor umplut excesiv,
-buson inchidere neetans
-fisurarea unor conducte slabirea unor coliere.
-scurgeri la pompa de benzina (slabirea suruburilor spargerea membranei)

MIROS ULEI ARS
:

-imbacsirea cu ulei a colectoarelor alternatorului
-ulei pe discul de ambreiaj si ardere prin frecare
-ulei pe galeria de evacuare.

MIROS CAUCIUC ARS


-aderea unor izolatori prin scurt circuit
-supraincalzirea pneurilor si a jantei datorita blocarii mecanismelor de franare
-frecare anvelopa de sasiu sau caroserie
-plecari de pe loc cu scartait, franari violente

MIROS METAL INCINS


-blocare frane \gripare rulmenti\gripare pistonase

MIROS GAZE ARSE


-deteriorare garnituri evacuare
-fisuri in esapament
-ruginire galeriei de evacuare sau a tobei de esapament
-neetanseizarea corecta a esapamentului
-filtru are imbacsit
-motorina uleiul benzina de cal proasta
-segmenti uzati

MOTORUL CONSUMA EXCESIV APA ULEI COMBUSTIBIL


-CONSUM DE APA

-scurgeri de lichid, conducte sparte, coliere slabite sau defecte, radiator spart, furtune sparte
-scurgeri de apa in baia de ulei
-motorul se supraincalzeste si evapora apa
-garnitura chiulasa deteriorata nestransa sau fisurata

CONSUM DE ULEI

-ulei diluat sau de cal inferioara
-nivel ulei depasit in baie(prea mult)
-segmenti uzati;
-garnitura etansare baie, uzata sau rupta sau nestransa;
-baie fisurata, semeringuri deteriorate sau invechite

COMSUM COMBUSTIBIL-

folosirea de benzina necorespunzatoare
-maniera de condus defectuoasa (demarari bruste, neschimbarea treptei de viteza la timp);
-reglare neeconomica la relanti
-uzura segmenti
-defectiuni la aprindere
-rezistenta mare la inaintare (remorca, bagaj deasupra voluminos, frane blocate)
-presiune mica in pneuri, dereglarea geometriei la roti

INSTRUCTOR AUTO CATEGORIA B
IP IP Logged
Post Reply Post New Topic
Printable version Printable version

Forum Jump
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot create polls in this forum
You cannot vote in polls in this forum

 
Incepator.ro