Incepator.ro
  Active TopicsActive Topics  Display List of Forum MembersMemberlist  CalendarCalendar  Search The ForumSearch  HelpHelp
  RegisterRegister  LoginLogin
Practica
 Incepator - Forum : General : Practica
Message Icon Topic: Salutare Post Reply Post New Topic
Author Message
mihaialexxx
Newbie
Newbie


Joined: 17/Martie/2011
Online Status: Offline
Posts: 30
Quote mihaialexxx Replybullet Topic: Salutare
    Posted: 09/August/2011 at 00:27
Acum 2 luni am luat permisul ... deja am capatat experienta de m-am saturat...

deabia m-am intors de la munte ocnele mari

craiova-ocnele mari (traseu prin drum national Balcesti )


pana in valcea au fost o gramada de rampe cu inclinatie mare .Daca nu urcai bine de la inceput cu a 4 in rampa si dupaia sa schimbi in a 3-2 ... te chinuiai cu 20 ora :)) multe curbe in loc si periculoase pe care trb sa le iei cu 15-20 km la ora ca daca nu te arunca in prapastie ....

deci am parcurs pana acum vreo 550 km de cand mi-am luat permisul acum astept sa ma duc la mare intr-o saptamana :D:X

oricum mai am multe de invatat :D:X bafta la toti :D

Edited by mihaialexxx - 09/August/2011 at 00:30
IP IP Logged
Ameriknu
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28/Aprilie/2009
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 947
Quote Ameriknu Replybullet Posted: 09/August/2011 at 05:41
Cam putin 550 km in doua luni.
Eu fac in jur de 600-650 pe luna.

Chiar m-am uitat ieri la bord, sa vad cati kilometri am facut intr-o luna si am facut 680.

Legat de experienta pe care zici ca ai capatat-o, eu iti zic doar atat:
In 550km nu inveti mare lucru, abia te obisnuiesti cu masina.

Ceea ce ai spus cu urcatul din prima cu treapta 4 mi se pare cam ciudat, pentru ca ai fortat masina.
O masina nu se chinuie la urcare decat daca nu alegi corect treapta de viteza si turatiile.

La urcarea unei pante nu mergi ca in oras cu treapta superioara si turatii putine, ci tocmai invers: treapta inferioara si turatii multe.

Banuiesc ca stii ca motorul e fortat la urcare cu turatii putine si te poti trezi ca se opreste instant, chiar si la 1500-2000 ture daca forta necesara pentru urcare nu este acoperita de puterea lui la turatiile respective.
Asta e valabil in mod special motoarelor pe benzina, care trebuie turate pentru putere.

Eu cand am fost la Azuga si eram pe serpentine, am urcat si cu treapta 2 cu 2500-3000 ture cand aveam nevoie de putere de urcare si viteza mica pentru control.
In cazul meu, motor pe benzina de 1.6l, Zetec cu 16 valve, de 90 cai, puterea maxima este atinsa la 5000 ture, iar cuplul maxim de 130 Nm la 3000 ture.
Categoria B din 10.06.2009
IP IP Logged
mihaialexxx
Newbie
Newbie


Joined: 17/Martie/2011
Online Status: Offline
Posts: 30
Quote mihaialexxx Replybullet Posted: 09/August/2011 at 06:06
e mult pt mn 550 km in 2 luni deoarece masina nu e a mea , e a lu tata :)) iar in oras nu ai unde sa faci km :)) ca e plictisitor cu atatea semafoare :D

iar cand vrei sa urci o panta mare trb sa accelerezi inainte sa urci cu treapta cat mai mare de obicei a 4 si cu o viteza de 70-80 pt ca cu cat urci mai mult viteza va scadea iar tu vei schimba treapta de viteza pana ajungi la a 2 chiar 1 (pantele sunt lungi...) si urci sa spunem cu 70 km iar cand ajunge pe la 44 km schimbi in treapta a 3 ,,cand vezi ca nu mai poate masina nici cu a 3 schimbi in a 2 ;) (a mea e pe gaz ;)
IP IP Logged
Ameriknu
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28/Aprilie/2009
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 947
Quote Ameriknu Replybullet Posted: 09/August/2011 at 07:37
Mihai, nu stiu cine te-a invatat pe tine prostia aia cu intratul in panta cu viteza si sa retrogradezi treptat pentru ca nu poate masina.
Aia este folosirea incorecta a motorului. Scurt si la obiect.

Iar chestia aia pe care o faci cu intratul racheta in panta si apoi schimbat intr-o treapta inferioara cand scad turatiile la motor inseamna ca fortezi motorul, iar el iti arata de fiecare data cand ii scad turatiile ca nu il folosesti cum trebuie si ca nu poate face ceea ce ii ceri.

Urcarea corecta a unei pante este cu o turatie corespunzatoare treptei de viteza necesare in functie de inclinatia pantei.

Iar kilometrii facuti in afara orasului sunt degeaba. Vei realiza asta mai incolo.

Cat despre GPL, eu am avut masina pe GPL si ce ai scris mai sus tot nu se aplica.
Pe gaz, masina este mai puturoasa si are nevoie de o turatie mai mare putin decat pe benzina, pentru a face aceeasi chestie. De aici iese si consumul mai mare pe gaz decat pe benzina.


In fine, daca vrei sa te apuci sa repari motorul in loc sa consumi combustibil in plus si sa mearga cum trebuie, e treaba ta.
Dar trebuie sa intelegi ca este o singura forma in care un motor se exploateaza corect:
Ai nevoie de putere, il turezi mai mult intr-o treapta inferioara.
Categoria B din 10.06.2009
IP IP Logged
exercitii
Instructor
Instructor


Joined: 02/Ianuarie/2007
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 748
Quote exercitii Replybullet Posted: 09/August/2011 at 09:01
Originally posted by Ameriknu


      . . .
Ai nevoie de putere, il turezi mai mult intr-o treapta inferioara.


Mai la obiect:
Ai nevoie de putere: îl turezi mult.
Ai nevoie de forță de propusie (cuplu): îl turezi mult într-o treaptă inferoară.
Mai pe larg: Când ai nevoie de putere?
-Pentru a circula cu o viteză mare: îl turezi progresiv din treaptă în treaptă.
-Pentru a urca o rampă: îl turezi mult într-o treaptă inferioară.
Altceva: a tura motorul (2500 – 4000 rot/min) e sănătos.
În rampă se va comanda și menține mereu turația mare. Când nu se poate merge în viteză, se va trece într-o treaptă inferioară.
La mașinile moderne, monitorizate, nu se face nici o economie de carburant mergând cu turație mică. Motoarele monitorizate trebuie să satisfacă în fiecare moment, la ardere, relația 15 kg aer pentru 1 kg benzină. Pentru a-și mări imediat turația în sarcină, ele trebuie să aibă deja turație .
Ing. Ilie Ciolac
exercitii.ciolac.com: Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "
IP IP Logged
Qvadratvus
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20/Februarie/2008
Location: NT
Online Status: Offline
Posts: 642
Quote Qvadratvus Replybullet Posted: 09/August/2011 at 17:56
Mihai, pentru o comparație minoră, îți spun că eu deabea pe la vreo 60.000 km făcuți în 3 ani am început să mă satur de a merge de dragul de a acumula km cu mașina ... Și apropo de experiența de care ți se pare prea multă la cei 550 km ai tăi, țin să te anunț că eu acum 2 zile am avut de exemplu experiența de a călca pe o cracă putredă care mi-a găurit cauciucul din lateral. Lemnul era gros cît un deget mare și jumătate de adult, neascuțit și totuși s-a înfipt fără nici o jenă în lateral. La experiența mea mi-ar fi venit greu să-mi închipui că un lemn putred poate perfora înfingîndu-se precum un dop într-un Michelin cu numai   6.000 km (aproape nou nouț). Morala povești dacă vrei o înțelegi, dacă nu, nu.

Secundo, explică-mi și tu cum poți avea forță rezervă de putere și manevrabilitate, într-o rampă cu curbe periculoase cînd tu o abordezi cu viteza a IV-a.... Știu, e senzația aceea de plutire relativă cînd intri cu viteză în rampă, dar este o monedă calpă gata să se dezvăluie la iminența de plată a primului soroc... Folosesc și eu uneori în rampă manevra respectivă cînd prefer să reduc viteza fără a folosi frîna de serviciu, cuplînd într-o treaptă inferioară fix în intervalul optim pentru a cădea într-o turație de nivel superior optim fără alte retrogradări, dar asta se învață în timp și nu o fac decît în anumite circumstanțe – bob numărat. Rampa este un loc periculos prin excelență, oricînd pe sensul tău de mers, de dincolo de vîrf sau de viraj poate apărea un inconștient în depășire și, atunci diferența dintre viață și moarte este dată de posibilitatea de a face minimul de manevre într-o succesiune optimă. Dacă tu nu ai deja schimbătorul în treapta care trebuie sau nu ai suficientă experiență pentru a face reducerile cum trebuie, așa-i că mori într-o ciocnire frontală sau te faci praf de parapeți împins de cel din spatele tău pe care nu l-ai remarcat că depășește aiurea ?

Cît despre cei 550 km în 2 luni ai tăi și dusul la mare, eu m-aș mai gîndi la ce înseamnă 450 - 500 km făcuți la volan într-o singură zi de la Craiova la Constanța. Încrederii tale i-aș opune idea că din păcate corpul te trădează cînd nu te aștepți. Nu ai experiența drumurilor lungi și de la un anumit nivel încolo intervin alte solicitări cu care va trebui să te antrenezi în timp (aici nu sunt de accord cu Ameriknu care spune că drumurile înafara orașului nu folosesc…). Și, dacă totuși te duci, ia un copilot cu permis de conducere pentru a vă putea rota la 1½ - 2 ore, nu cade trena nimănui dacă faci asta.

Edited by Qvadratvus - 09/August/2011 at 18:05
IP IP Logged
Ameriknu
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28/Aprilie/2009
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 947
Quote Ameriknu Replybullet Posted: 09/August/2011 at 18:10
Ca sa clarific putin ce am scris legat de kilometrii facuti in afara orasului:
M-am referit ca in cazul de fata, el a facut multi kilometri in afara orasului, iar ei in acest moment nu-l ajuta ca acelasi numar de kilometri facuti in oras.

Ma refer in mod special ca sunt primii lui kilometri, iar daca ii face in oras, invata sa schimbe cand trebuie, invata cum si cat trebuie turat motorul si se obisnuieste mult mai bine cu ambreiajul, decat afara din oras cand schimba treapta de viteaza odata la un sfert de ora si merge mai mult drept.

Imi cer scuze pentru confuzie, dar consider ca pentru un incepator este mai util sa aibe mai intai multi kilometri in oras si abia apoi afara.
Categoria B din 10.06.2009
IP IP Logged
Qvadratvus
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20/Februarie/2008
Location: NT
Online Status: Offline
Posts: 642
Quote Qvadratvus Replybullet Posted: 09/August/2011 at 19:47
Ok am înțeles ce ai vrut să spui, cu referire la cazul dat. Pentru provincie aș recomanda de principiu pentru antrenament un raport de 2/3 oraș și 1/3 înafară, dar de principiu în orașele mari ca Bucureștiul, Constanța, Clujul ....de exemplu, raportul optim cred că ar fi de 4/5 oraș și restul înafară - pentru început. Vorbesc și eu ca să mă bag în seamă...

Edited by Qvadratvus - 09/August/2011 at 19:49
IP IP Logged
broscu
Newbie
Newbie


Joined: 25/Septembrie/2011
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 13
Quote broscu Replybullet Posted: 05/Octombrie/2011 at 08:35
Originally posted by exercitii


.....Altceva: a tura motorul (2500 – 4000 rot/min) e sănătos. ....


As vrea sa inteleg chestia asta cu turatiile. De ex la scoala am fost invatat ca schimb viteza din 20 in 20. Adica la 20 km/h am viteza 2 la 40 km/h am viteza a 3a etc.
Din fraza pe care am citat-o sa inteleg ca daca circul de ex cu 35-40 km/h este mai bine pt motor sa stea in viteza a 2a dar evident cu turatie mai mare? Sau este mai bine sa trec in a 3a?
IP IP Logged
exercitii
Instructor
Instructor


Joined: 02/Ianuarie/2007
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 748
Quote exercitii Replybullet Posted: 05/Octombrie/2011 at 11:49
Motorul este monitorizat de un ordinator. Astfel în mers, în timpul cât pedala de accelerație coboară, sarcina crește progresiv și arderile (flăcările) cresc și ele. Forțele rezultate sunt mari și cresc uzurile. După ce turația a ajuns la un nivel care echilibrează cu ușurință sarcina, arderile sunt dese, sunt mici, și scad mult în intensitate. Mersul cu turație este mai avantajos în ceea ce privește solicitarea ansmblelor. Se consumă aceeași cantitate de combustibil, distribuită pe multe arderi slabe.
La pornire, motorul trebuie accelerat încă mai înainte de a începe să cuplăm ambreiajul. Până a începe efectiv pornirea, consumul este mic, chiar la turație mare, fiindcă sarcina lipsește. Dar, vom dispune de putere mare în cursul pornirii efective, chiar în condiții de teren, grele. La motorul cu carburator (folosit la noi înainte de 1990), monitorizarea mecanică se realiza cu mai puțin succes iar consumul scăpa de sub control. De aceea unii sunt tentați să creadă că turația mare înseamnă todeauna un consum mare. Numai apariția unei sarcini mărește consumul, potrivit cu sarcina, indiferent de turație.
La drum vom folosi treptele după cum urmează:
De la 0 la 20 km/oră        treapta 1.
De la 20 la 40 km/oră       treapta 2
De la 40 la 60 km/oră       treapta 3
Peste 60 km/oră               treapta 4
Peste 90 km/oră               treapta 5
Desigur că șoferul nu măsoară aceste date ca pe substanțele de farmacie. Înaintarea autoturismului depinde de mulți factori și în primul rând de sarcină.


Edited by exercitii - 05/Octombrie/2011 at 11:52
Ing. Ilie Ciolac
exercitii.ciolac.com: Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "
IP IP Logged
Post Reply Post New Topic
Printable version Printable version

Forum Jump
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot create polls in this forum
You cannot vote in polls in this forum

 
Incepator.ro