Incepator.ro
  Active TopicsActive Topics  Display List of Forum MembersMemberlist  CalendarCalendar  Search The ForumSearch  HelpHelp
  RegisterRegister  LoginLogin
... dar am nevoie de ajutor!
 Incepator - Forum : Am carnet... : ... dar am nevoie de ajutor!
Message Icon Topic: Interesectii nedirijate si categorii de drumuri Post Reply Post New Topic
Page  of 2 Next >>
Author Message
intr.
Newbie
Newbie


Joined: 03/Februarie/2010
Location: IS
Online Status: Offline
Posts: 118
Quote intr. Replybullet Topic: Interesectii nedirijate si categorii de drumuri
    Posted: 02/Februarie/2013 at 03:59
Exista destule interesectii nedirijate sau partial dirijate in cartiere de exemplu care au o geografie atipica si lipsa de vizibilitate mai ales in conditii nefavorabile si unde nu exista indicatoare de prioritate decat pe una maxim doua iesiri ale intersectiei care deregula are 4-5-6 intrari.

Ideea e ca atunci cand nu cunosti unele dintre aceste intersectii, ceea ce se poate intampla frecvent, neavand nici vizibilitate grozava la intrarea in ele, neavand nici indicatoare de prioritate, trebuie sa te gandesti la categoria de drum de pe care vii comparativ cu cele cu care te intersectezi mai ales pe cea din dreapta ta...

Uneori am intalnit asemenea intersectii necunoscute si nedirijate decat partial (avand multe iesiri si fiind foarte intortocheate) in care imi era foarte greu sa stabilesc (mai ales pe timp de noapte) daca eu vin de pe drumul de categorie superioara sau daca acela era cel din dreapta mea care avea aceeasi latime si acelasi asfalt marcat cu trecere de pietoni ca si la mine. Bineinteles ca indicatoarele de reglementare a prioritatii lipseau cu desavarsire insa, administratorii drumului au avut grija sa puna treceri de pietoni exact acolo unde nu era nevoie si sa le si marcheze prin indicatoare si prin vopsea pe asfalt chiar daca intersectia este slab circulata de masini si mai ales de pietoni...

Chiar acolo am avut intr-o noapte o intalnire in intersectie cu un autovehicul care venea din partea dreapta concomitent cu mine, eu nestiind intersectia si considerand foarte probabil ca cele doua drumuri sa fie de aceeasi categorie am acordat prioritate de dreapta. Soferul din dreapta fiind probabil de-al locului a asteptat sa trec eu dandu-mi de inteles ca el stie ca vine de pe un drum de categorie inferioara fiindca indicatoare de prioritate nu aveam nici unul din noi iar confirmarea mi-a dat-o un marlete de taximetrist din spate cu un claxon caracteristic, de neam prost...
Eu veneam pe drumul din stanga dispus fata de cel din dreapta cam asa ^ dar la un unghi mult mai strans...

Ideea e ca sunt destule intersectii ambigue daca nu le stii, care, nedirijate fiind si cu vizibilitate proasta chiar si ziua, exista riscul de accidente din cauza semnalizarii dezastruoase pe care o fac administratorii drumului care se obosesc sa puna tot felul de indicatoare si marcaje mai putin pe cele mai importante si anume pe cele de reglementare a prioritatii....

Eu am intalnit des ambiguitatea drumului de categorie superioara in intersectiile nedirijate din cartiere...

Voi cum procedati in asemenea intersectii ?


Edited by intr. - 02/Februarie/2013 at 04:03
IP IP Logged
lacra2110
Profesor de legislatie rutiera
Profesor de legislatie rutiera
Avatar

Joined: 29/Aprilie/2008
Location: BV
Online Status: Offline
Posts: 1076
Quote lacra2110 Replybullet Posted: 02/Februarie/2013 at 04:51
In lege nu mai exista "drum principal" sau "secundar".
Exista doar categoriile mari: national, judetean etc.
Notiunea de drum principal nu mai apare inca din prima forma a OUG 195.
Se tine cont doar de prioritatea de dreapta sau indicatoare.

E adevarat, insa, ca semnalizarea rutiera lasa de dorit in cartiere, deci ... atentie sporita, flash-uri noaptea si .... chiar nu conteaza daca tu ai prioritate si celalalt trece inaintea ta! Important este sa traversezi intersectia cu bine.

E doar o opinie.
IP IP Logged
intr.
Newbie
Newbie


Joined: 03/Februarie/2010
Location: IS
Online Status: Offline
Posts: 118
Quote intr. Replybullet Posted: 02/Februarie/2013 at 09:02
E realmente dezorientant ca intersectiile de cartier ( dintre blocuri sau dintre case ) sa fie nedirijate cand exista clar si pentru aproape toata lumea ambiguitatea situatiei asteia cu drum de categorie superioara sau inferioara referitor la marimea si importanta lor ( nu la europene, nationale, judetene, etc ).

Eu acum de la dvs. citesc prima data despre faptul ca s-ar tine cont exclusiv de prioritatea de dreapta in intersectiile nedirijate si n-ar mai conta regula drumului de categorie superioara din orase...

Si, bineinteles ca siguranta este pe primul loc si nu cine tranziteaza primul intersectia.
Realmente suparatori raman speciile din trafic ale caror unica grija e sa claxoneze pe ceilalti si asta fara sa fie vorba de evitarea vreunui pericol ci doar de etalarea proastei calitati personale...


Edited by intr. - 02/Februarie/2013 at 09:05
IP IP Logged
intr.
Newbie
Newbie


Joined: 03/Februarie/2010
Location: IS
Online Status: Offline
Posts: 118
Quote intr. Replybullet Posted: 03/Februarie/2013 at 10:46
Astept in cotninuare mesajele voastre in care explicati modalitatea cu care tratati aceste situatii particulare de trafic...
IP IP Logged
Ameriknu
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28/Aprilie/2009
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 947
Quote Ameriknu Replybullet Posted: 03/Februarie/2013 at 13:32
In cazul in care ajung intr-o intersectie nedirijata, de cartier, si un drum e mai lat si unul mai ingust, de obicei cei care vin pe drumul lat circula ca trenul, iar cei de pe drumul ingust cedeaza trecerea.
In cazul in care se ajunge intr-o intersectie nedirijata, formata de doua sau mai multe drumuri de aceeasi categorie, trebuie aplicata regula prioritatii de dreapta.

Dar aproape de fiecare data se ajunge la mica intelegere in traficul real si nu cel teoretic.
Nu ma sfiesc sa spun ca am ajuns sa circul legal cam 80% din timp, pentru ca altfel nu se poate.
Stiu ca voi fi contrazis de Exercitii, Lacra, Victor sau de alti instructori, dar este necesar un singur drum mai lung printr-un oras aglomerat ca Bucurestiul si sa vezi ca nu il poti parcurge legal de la un capat la altul.

Edited by Ameriknu - 03/Februarie/2013 at 13:33
Categoria B din 10.06.2009
IP IP Logged
intr.
Newbie
Newbie


Joined: 03/Februarie/2010
Location: IS
Online Status: Offline
Posts: 118
Quote intr. Replybullet Posted: 03/Februarie/2013 at 15:10
Inteleg insa uneori, mai ales noaptea, am intalnit si cred ca toti am facut-o, intersectii nedirijate cu drumuri de aceeasi latime.
Bineinteles ca poti sti care e realmente drumul principal daca cunosti intersectia sau esti de-a locului, altfel incetinesti daca ai masina in dreapta, atat incat sa se cace pe ei toti marletii din spatele tau care, probabil, locuiesc prin preajma sau stiu intersectia si cunosc ca drumul principal e ala pe care te afli.
Asta a fost recent o experienta "interesanta" de-a mea si bineinteles ca au fost si altele insa nu s-au soldat cu claxoane sau cu atatea semne de intrebare...
La mica intelegere, da, e o idee buna numai sa nu te trezesti ca nitelus intrat in intersectie cu botul sau cu jumatate de masina, bizonachele din dreapta sa se infinga in tine la o nedirijata pe principiul prioritatii de dreapta sau a neexistentei regulii categoriei de drum de categorie superioara in orase :)
IP IP Logged
lacra2110
Profesor de legislatie rutiera
Profesor de legislatie rutiera
Avatar

Joined: 29/Aprilie/2008
Location: BV
Online Status: Offline
Posts: 1076
Quote lacra2110 Replybullet Posted: 03/Februarie/2013 at 17:17
Originally posted by intr.

La mica intelegere, da, e o idee buna numai sa nu te trezesti ca nitelus intrat in intersectie cu botul sau cu jumatate de masina, bizonachele din dreapta sa se infinga in tine la o nedirijata pe principiul prioritatii de dreapta sau a neexistentei regulii categoriei de drum de categorie superioara in orase :)


Imi place experesia cu ... "bizonachele".
@Amerikanu: Te rog sa conduci in siguranta, nu neaparat legal! Aste era pe vremea in care trebuia sa iei examenul!

Revenind: Din pacate, daca iesi cu botul si te loveste din dreapta, o platesti, indiferent de latimea drumului.
Azi eram in ora de conducere, pe drum cu prioritate, ziua, si fatuca cu Forduletul iese din dreapaa de pe drumul cu STOP si se uita sa se asigure.... in dreapta ei! Ca eu, care veneam din stanga, pe prima banda cu care se intersecta, eram din branza topita!
IP IP Logged
exercitii
Instructor
Instructor


Joined: 02/Ianuarie/2007
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 748
Quote exercitii Replybullet Posted: 03/Februarie/2013 at 18:04
Avem străzi cu blocuri la care uneori se ajunge pe artere, artere fără nume de stradă. Blocurile sunt situate pe o parte și pe alta a arterei și au numere: de ex 43, 45, 47, 49 completând numerele din stradă. Artera poate lua direcții diferite dar, are curbe și după un bloc sau două, se poate întoarce în aceeași stradă. Intersecțiile dintre stradă și artere nu sunt semnalizate și acolo nu se aplică nici prioritatea de dreapta. Intrarea pe alee este tratată la fel ca „poarta casei”. Cine iese din alee așteaptă trecerea vehiculelor de pe stradă.
S-a mai discutat acum un an sau doi.


Edited by exercitii - 03/Februarie/2013 at 18:10
Ing. Ilie Ciolac
exercitii.ciolac.com: Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "
IP IP Logged
Ameriknu
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28/Aprilie/2009
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 947
Quote Ameriknu Replybullet Posted: 04/Februarie/2013 at 03:59
@Lacra
Mi-ar fi placut sa pot conduce legal, dar pur si simplu nu o pot face. Nu-mi permite nici orasul, nici timpul si nici traficul.
In siguranta, da! Asta o fac! Ca altfel nu se poate.
Categoria B din 10.06.2009
IP IP Logged
exercitii
Instructor
Instructor


Joined: 02/Ianuarie/2007
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 748
Quote exercitii Replybullet Posted: 04/Februarie/2013 at 09:56
Originally posted by Ameriknu

@Lacra
Mi-ar fi placut sa pot conduce legal, dar pur si simplu nu o pot face. Nu-mi permite nici orasul, nici timpul si nici traficul.
In siguranta, da! Asta o fac! Ca altfel nu se poate.

Nu intenționez să supăr pe nimeni, și chiar îmi cer scuze pentru intervenție. Am însă convingerea că pe un forum destinat începătorilor, nu se poate renunța la cea mai serioasă atitudine cerută conducătorului, anume, aplicarea hotărâtă a tuturor prevederilor. Este o pierdere considerabilă să renunțăm la obligațiile impuse și să conducem încălcând elementele justificative ale deplasării. Cum vom explica un accident cu pierderi nerecuperabile, căci nu putem conta pe șanse la nesfârșit?
E prea greu să circulăm? Nu mai e plăcut?
Ing. Ilie Ciolac
exercitii.ciolac.com: Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "
IP IP Logged
Page  of 2 Next >>
Post Reply Post New Topic
Printable version Printable version

Forum Jump
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot create polls in this forum
You cannot vote in polls in this forum

 
Incepator.ro