Incepator.ro
  Active TopicsActive Topics  Display List of Forum MembersMemberlist  CalendarCalendar  Search The ForumSearch  HelpHelp
  RegisterRegister  LoginLogin
... dar am nevoie de ajutor!
 Incepator - Forum : Am carnet... : ... dar am nevoie de ajutor!
Message Icon Topic: Sfaturi evaluare intersecții Post Reply Post New Topic
Author Message
whatsup
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 29/Martie/2015
Location: AG
Online Status: Offline
Posts: 2
Quote whatsup Replybullet Topic: Sfaturi evaluare intersecții
    Posted: 29/Martie/2015 at 08:04
Salut,

Am carnet de vreun an și ceva și vreo câteva mii de km la bord, majoritatea în afara orașelor. Sunt unul dintre cei care ar evita să conducă dacă nu e absolută nevoie, și în special în București.

Problema mea principală e că în situații necunoscute (locuri noi, intersecții noi) am tendința să mă precipit, nu mai judec rapid și clar și ca să fie și mai nasol de atât, instinctul meu îmi zice să încerc să ies cât mai rapid din situație în loc să pun frână și să mă uit calm la ce e în jur, cu riscul de-a fi înjurat de ăia din spate.

Așa că am nevoie de niște sfaturi, cum poți evalua mai rapid situația în niște intersecții necunoscute.

Spre exemplu, instructorul mi-a zis la un moment dat, pentru când nu am semafor și nici semn: te uiți doar la ăla care-ți vine din dreapta și vezi ce semn are. Dacă are cedează/stop, am prioritate. Dacă nu are sau are semnul de prioritate, stau și-l las să treacă.

Până când să aflu "scurtătura" asta, mă uitam ca disperatul în toate părțile.


Mai aveți și alte tips & tricks de genul ăsta sau ceva sfaturi ?


Alte exemple de situații dificile:

1. Intersecția nesemaforizată cu drumuri care "par" importante.

Exemplu: Merg (50km/h) pe un drum care "pare" prioritar, 2 benzi pe sens, brusc mă intersectez cu un drum destul de mare, care părea și el "important" (linie de tramvai, destul de lat) . Nu am văzut vreun semn, semafoare lipsă (asta undeva prin Galați sau Brăila). Am trecut pur și simplu (era liber) și-apoi mă întreb ce naiba făceam dacă venea un tramvai (nu bag mâna în foc că era în uz linia respectivă). Cum să tratez corect situațiile de genul ăsta ? Ar fi trebuit să frânez și să mă uit care-i treaba (aveam mașină fix în spatele meu) ?


2. Când nu poți vedea semnalizarea zonei sau pur și simplu n-ai observat-o.

Exemplu: București, intersecție nouă, parte din semnalizarea rutieră e obturată de binevoitorii care stau cu dubița pe partea dreaptă pe avarii. Te trezești că deja ai cam intrat în intersecție și n-ai habar dacă ai venit de pe drumul cu prioritate sau aveai cedează trecerea.
Cum procedezi cel mai bine? Te comporți ca și cum ai avea cedează trecerea?


Apreciez orice fel de feedback constructiv!
IP IP Logged
exercitii
Instructor
Instructor


Joined: 02/Ianuarie/2007
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 748
Quote exercitii Replybullet Posted: 30/Martie/2015 at 12:34
Aveți multe chestiuni de rezolvat. Aș fi încercat să răspund la chestiunile pe care considerați că trebuie lămurite dar, din cele expuse, rezultă că mai sunt încă alte probleme, probleme pe care nu le conștientizați. Toate lipsurile reclamate rezultă din aceea că nu ați sistematizat problemele intersecțiilor. Trebuie să luați câteva ore de exerciții cu un instructor care să vă îndrume. Dar e bine să căutați totodată o carte unde problemele intersecțiilor sunt sistematizate. Deocamdată pentru dv toate intersecțiile sunt periculoase.
Îndrăznesc să vă dau un exemplu lămuritor, luat din constatarea lipsei de a stăpâni altă latură a conducerii. Cândva am oprit lângă bordură și, până să cobor, a trecut pe lîngă mine un Aro care vroia să parcheze. A trecut și a început să ia la tamponat lateral mașinile care erau în fața mea, vreo trei mașini la rând. A intrat lângă bordură undeva mai departe, unde erau locuri libere. S-a dat jos, cu servieta într-o mână, a încuiat și a plecat de parcă nu știa nimic. Eram supărat pe tipul dar i-am dat bună ziua și l-am întrebat frumos de ce pleacă de la locul accidentului. Omul era destul de liniștit. Nu accidentase pe nimeni, el era întreg și avea multă treabă. Că nu știa pe unde merge mașina când e la volan ar fi fost o problemă a instructorului.
Trebuie să ne punem la punct foarte bine problemele conducerii. E foarte periculos. Cine știe unde ajungem.
Ing. Ilie Ciolac
exercitii.ciolac.com: Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "
IP IP Logged
whatsup
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 29/Martie/2015
Location: AG
Online Status: Offline
Posts: 2
Quote whatsup Replybullet Posted: 31/Martie/2015 at 07:48
Originally posted by exercitii

Aveți multe chestiuni de rezolvat. Aș fi încercat să răspund la chestiunile pe care considerați că trebuie lămurite dar, din cele expuse, rezultă că mai sunt încă alte probleme, probleme pe care nu le conștientizați. Toate lipsurile reclamate rezultă din aceea că nu ați sistematizat problemele intersecțiilor. Trebuie să luați câteva ore de exerciții cu un instructor care să vă îndrume. Dar e bine să căutați totodată o carte unde problemele intersecțiilor sunt sistematizate. Deocamdată pentru dv toate intersecțiile sunt periculoase.


Vă mulțumesc pentru răspuns! Se pare că v-am lăsat impresia că sunt o bombă pe 4 roți și vă asigur că nu e cazul. Țin la pielea mea foarte mult și încă n-am reușit să fac ceva care să se lase cu scârțâit de frâne.

În fine.

Problema mea e psihologică fiindcă îi las pe unii să mă streseze când se agită în spatele meu sau că sunt prea concentrat pe anumite aspecte ale condusului (să fiu atent să nu sară vreun pieton sau să pună cel din fața mea frână brusc), încât pot să pierd din vedere vreun indicator sau marcaj (nu că prin București ăstea ar fi super bine trasate, vizibile, prezente, etc. , dar asta e altă discuție).

Dacă aveți de recomandat vreo carte care depășește clasicele exemple cu intersecția cruce (și, evident, abordează diverse situații reale, complexe), sunt curios să aud de ea. Altfel, nu prea cred că mă ajută. La teste fac peste 98% corect, legislația o știu destul de bine, am citit și re-citit codul rutier de mai multe ori de când am terminat școala. Sincer, știu mai multă legislație ca mulți șoferi experimentați cu care am discutat și care n-au nicio problemă (ca mine ) în trafic.

Ca ultimă soluție, da, ar fi să iau un instructor și să mă plimb pe toate străzile din București pe care nu le-am mai văzut până acum și să vedem ce zice.

Dar până atunci, revin cu întrebarea inițială: ceva sfaturi pentru abordarea situațiilor noi ?
IP IP Logged
exercitii
Instructor
Instructor


Joined: 02/Ianuarie/2007
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 748
Quote exercitii Replybullet Posted: 31/Martie/2015 at 19:28
Mă bucură să constat că sunteți un om serios.
Vă doresc numai călătorii plăcute, atenție deosebită și liniște în suflet
Ing. Ilie Ciolac
exercitii.ciolac.com: Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "
IP IP Logged
anto15
Newbie
Newbie


Joined: 18/Iulie/2015
Location: GL
Online Status: Offline
Posts: 8
Quote anto15 Replybullet Posted: 18/Iulie/2015 at 13:36
Adevarul e ca daca vii prima data intr-o intersectie in bucuresti si ai condus doar in orase mici e mai nasol, ptr ca unele intersectii sunt mai complicate, si in general bucurestenii te preseaza, te claxoneaza, nu te lasa sa stai si sa te uiti pe unde o iei.
O idee utila este sa vizionezi in prealabil traseul pe Google Earth-daca ai norocul sa prinzi poza din satelit cu interesectia goala, se vad chiar si sagetile de pe benzi :)) iar apoi, daca vrei sa vezi si mai bine, folosesti Google StreetView, cu care pur si simplu traversezi intersectia in mod virtual.
Eu asa am facut, si chiar daca era prima data cand traversam Bucurestiul m-am descurcat perfect in cam toate intersectiile.
Principala problema la intersectiile mari e alegerea benzii corecte, multe sunt nestandard, adica intra 3 -4 benzi pe o directie, ies 2-3 pe alta, daca nu le stii din timp banda optima ptr a te incadra, e mai nasol ca fiind coloana de masini in stanga, coloana in dreapta, nu prea mai poti schimba banda.

In rest, da,multe intersectii sunt sistematizate cam de-amboulea, cu indicatoare prea multe, inutile in unele cazuri, sau insuficiente in alte cazuri.
Au tot felul de configuratii anapoda, etc.
Mai sunt tot felul de ciudatenii, de ex faci "stanga prin dreapta" ca la intersectia berzei-stirbei voda  sau berzei-vulcanescu (daca nu ma-nsel si la Romana) si alte situatii nestandard de gen pe care nu prea le gasesti in alte orase si nici in cursurile de conducere.

Alta varianta ajutatoare ptr orase-intersectii noi ar fi GPS-ul. Eu perosnal nu am cumparat GPS dedicat, folosit softul Sygic pe trelefon-tableta, si merge de minune, practic iti arata cele mai mici detalii, inclusiv si banda pe care trebuie sa te incadrezi.


Edited by anto15 - 18/Iulie/2015 at 13:44
IP IP Logged
Post Reply Post New Topic
Printable version Printable version

Forum Jump
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot create polls in this forum
You cannot vote in polls in this forum

 
Incepator.ro