Incepator.ro
  Active TopicsActive Topics  Display List of Forum MembersMemberlist  CalendarCalendar  Search The ForumSearch  HelpHelp
  RegisterRegister  LoginLogin
Intreaba instructorul
 Incepator - Forum : General : Intreaba instructorul
Message Icon Topic: Nedumerire legata de schimbarea vitezelor Post Reply Post New Topic
Author Message
Ducu
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 22/August/2006
Location: CT
Online Status: Offline
Posts: 60
Quote Ducu Replybullet Topic: Nedumerire legata de schimbarea vitezelor
    Posted: 07/Octombrie/2015 at 12:26
Nu prea ma descurc la schimbatul vitezelor, dar vreau sa va intreb, de ex. cand schimb din 2 in 3 (sau invers), schimb dintr-o singura miscare executand acel 4 intors (cf. cu desenul de pe schimbator), sau execut in 2 timpi, lasand-o intai sa fuga la punctul mort, dupa care s-o imping in fata, catre 3? Cand schimb din 1 in 2, execut miscarea tot asa, brusc, in linie dreapta sau o las intai la punctul mort?
Eu ma tot incurc cu punctul ala mort, deocamdata m-a pus doar sa schimb vitezele la rece, cu motorul oprit, si tot greseam -bag-o din 3 in 2 (vezi ca ai gresit, era pe liber), sau din 1 in 3 (iar era pe liber) si ori mut prea mult schimbatorul si o bag din greseala in 5 in loc de 3 etc. Schimbatorul are tendita sa tot fuga in punctul mort di de fiecare data cand vrei sa schimbi vitezele trebuie sa o scoti din punctul mort mai intai, si apoi sa executi miscarea de 4 intors etc.
Iar cand in trafic m-a pus sa schimb viteza, alcand pe ambreiaj am avut tendinta sa calc si pe acceleratie (fara sa-mi dau seama) si mi-a tras piciorul de mai multe ori zicand sa nu mai accelerez.
Intrebare: ok, nu mai accelerez, dar daca de ex. schimb viteza in mers, iau de tot piciorul de pe acceleratie cand apas ambreiajul (de ex. sunt la 20 la ora), sau doar raman cu piciorul pe pozitia pe care eram, fara sa mai accelerez si mai mult? Ca ma gandesc ca daca iau de pe acceleratie sa nu moara motorul sau sa se opreasca masina, avand apasat numai ambreiajul...
P.S.: s-a enervat instructorul si a zis ca sa ma ia sefu' daca vrea, acum am trecut de pe Polo pe un Albea pe care n-am apucat inca s-o conduc.


IP IP Logged
exercitii
Instructor
Instructor


Joined: 02/Ianuarie/2007
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 748
Quote exercitii Replybullet Posted: 07/Octombrie/2015 at 20:27
Când schimbați treapta, treceți inevitabil pe la punctul mort. Pedala ambreiajului este apăsată.
Dacă schimbați în treapta superioară, imediat după ce scoateți din treapta mică, veți ridica piciorul drept de pe pedala de accelerație și veți duce maneta schimbătorului la punctul mort. Aici veți face o oarecare pauză cu maneta, până turația motorului ajunge la minimum. Apoi introduceți maneta în treapta superioară, eliberați pedala ambreiajului, și, piciorul stâng puneți-l alături de pedală, în stînga. Începeți să accelerați iar viteza va crește progresiv. Succesiunea se desfășoară relativ repede dar nu grăbit.
Schimbând într-o treaptă inferioară, când ajungeți cu maneta la puctul mort accelerați puțin. Totdeauna, în aceste cazuri, accelerația este întrucâtva neîndestulătoare. Imediat veți introduce maneta în treapta aleasă, veți elibera pedala ambreiajului și, pe parcurs, veți menține mereu accelerarea la nivelul dorit.
Ing. Ilie Ciolac
exercitii.ciolac.com: Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "
IP IP Logged
Ducu
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 22/August/2006
Location: CT
Online Status: Offline
Posts: 60
Quote Ducu Replybullet Posted: 20/Octombrie/2015 at 09:09
As ai avea inca o intrebare: de ce intotdeauna cand ma apropii de o coloana/semafor, imi spune sa apas si ambreiajul si frana? Adica de ce nu as apasa doar frana, pana se opreste masina la distanta regulamentara, si apas ambreiajul doar cand trebuie sa plec si sa bag in a intaia? Si am mai auzit de la altii ca la semafoare nu o pune pe liber, ci o tin in viteza -la mine ma pune sa o pun pe liber, si de-abia cand mai sunt cateva secunde pana sa se faca verde sa bag intr-a intaia.Cand e pe liber, si nu in viteza, poate fi mai usor controlata sau care e faza?


IP IP Logged
exercitii
Instructor
Instructor


Joined: 02/Ianuarie/2007
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 748
Quote exercitii Replybullet Posted: 23/Octombrie/2015 at 12:39
Pentru a opri la semafor se folosește frâna de serviciu. Apoi, înainte de oprire, se apasă pedala ambreiajului și se scoate schimbătorul la punctul mort.
În timpul staționării, schimbătorul se lasă la punctul mort și motorul funcționează la ralanti. Pedala ambreiajului nu este apăsată.
La aprinderea lămpii verzi a semaforului se va executa pornirea de pe loc, ceea ce pune o problemă deosebită, problemă care, la examen nu devine o greșeală, dacă avem noroc și motorul nu se oprește în timpul pornirii de pe loc a autoturismului. Iată despre ce e vorba. Pornirea de pe loc cere motorului să furnizeze putere mare. Mai mare decât de obicei. Aceasta se poate obține numai dacă motorul, în momentul pornirii de pe loc, este deja turat. Măcar 1500 rot/min. Dar în timpul staționării, motorul era la ralanti (600 – 700 rot/min) iar când începe cuplarea ambreiajului, turația trebuie să fie deja 1500 rot/min, când vom beneficia de putere suficientă pentu pornirea de pe loc. (Găsiți mai jos câteva vorbe despre aceasta.*)
Pentru a rezolva comanda pornirii corecte, vom apăsa pedala ambreiajului, vom introduce în treapta 1-a, vom accelera, și, după ce motorul s-a acelerat, vom începe cuplarea ambreiajului eliberând progresiv pedala lui. Autoturismul se va pune în mișcare progresiv și vom accelera în continuare.
Practic, problema este mai complicată fiindcă, drumul poate avea denivelări și staționând la semafor trebuie să folosim frâna, continuu, pentru a imobiliza autoturismul până în momentul plecării. Dacă, până vom accelera motorul, cu piciorul drept, folosim frâna de serviciu, comandată tot cu piciorul drept, mașina ne fiind frânată ar putea să se deplaseze liber pe drum, potrivit denivelărilor drumului, ceea ce nu este în regulă. Eu folosesc frâna de mână în locul frânei de serviciu. În timpul staționării la semafor, frâna de mână este trasă, și astfel, nu voi avea o eventuală deplasare a mașinii (deranjând impresia de siguranță a celorlalți conducători auto, aflați pe drum), până voi începe eliberarea ambreiajului. În plus, am avantajul că, ce să vezi, mă antrenez bine cu folosirea la nevoie, în orice moment, a frânei de mână, folosire de care unii se feresc pentru a nu uita maneta trasă.
*)
Motorul funcționează monitorizat și este eficient când a ajuns la o turație mare și dispune de o cantitate mare de aer pentru ardere. Astfel se creează condiții pentru flăcări dese și forțe echilibrate. La turații mici, uzurile sunt mari, arderile și forțele sunt maxime și rare. Componentele motorului au de suferit dacă greșim, insistând degeaba pentru putere la turații mici. Turația și puterea vor crește greu și vom avea impresia că motorul nu mai trage.

Ing. Ilie Ciolac
exercitii.ciolac.com: Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "
IP IP Logged
Post Reply Post New Topic
Printable version Printable version

Forum Jump
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot create polls in this forum
You cannot vote in polls in this forum

 
Incepator.ro