Incepator.ro
  Active TopicsActive Topics  Display List of Forum MembersMemberlist  CalendarCalendar  Search The ForumSearch  HelpHelp
  RegisterRegister  LoginLogin
Noi intre noi
 Incepator - Forum : General : Noi intre noi
Message Icon Topic: Folosirea pedalelor la viraje(Topic Closed Topic Closed) Post Reply Post New Topic
<< Prev Page  of 10 Next >>
Author Message
Bmay
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 25/August/2007
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 286
bullet Posted: 25/Noiembrie/2007 at 15:10
Ok, pentru ceilalti incepatori, care poate nu au mers decat pe o singura masina, la scoala, e bine atunci doar sa stie ca diferentele astea exista.
Stiu ca in timp se corecteaza, si capacitatea de adaptare e alta, altfel eu as lua si acum virajele ca si cand as conduce camionul sau autobuzul (dupa cum obisnuia sa ma ironizeze instructorul la inceput). Tongue
 
Apropos de sabloane, asta a fost prima mea intrebare cand am schimbat la scoala matizul cu clio si am vazut diferentele: de ce nu sunt toate masinile la fel???? LOL (O intrebare pe care numai un incepator veritabil putea sa o puna...)
A driving ambition is of little use if you're on the wrong road.
IP IP Logged
Qvadratvus
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20/Februarie/2008
Location: NT
Online Status: Offline
Posts: 642
bullet Posted: 11/Martie/2008 at 16:17
Nu stiu unde sa pun postul asta, asa ca il pun aici. E vorba de riscurile pe care ti le asumi intrind intr-un viraj strins (eventual la 90 de grade) cu viteza a 3-a. Eu unul am tras o sperietura pe tema asta acum vreo 2 saptamini la o intersectie drum national-drum comunal (sau local ca nu mai stiu de care era, in tot cazul mergea spre o minastire). Fericit de cit de free era drumul am omis sa retrogradez si am luat-o la dreapta (cu viteza relativ mare) in unghi drept si era acolo tot tacimul: o cladire de dupa care nu vedeai decit dupa ce incepeai sa iei virajul, o masina pe contrasens venind cu viteza in intersectie, un pieton - cam la vreo 30-40 m cred, de intersectie care se angajase si el taman atunci sa traverseze neregulamentar, pietris marunt sub rotile din dreapta si asfalt sub cele din stinga si o alta masina care se tinea musai lipita de fundul meu la mica distanta. Am tinut minte lectia. Ideea e ca m-am incadrat corect de la cap la coada si am redus viteza totusi in timp util fara sa calc pe cineva astfel incit sa nu fiu nici izbit din spate numai ca am facut-o de parca as fi fost la raliu.
Instructorul saracul taman atunci se apucase sa-si butoneze telefonul mobil asa ca nu a remarcat cu ce ambitii am intrat eu initial in intersectie.

Mai pe scurt (pentru incepatorii uituci/ neatenti sau cu lene la schimbat vitezele), instructorul mi-a explicat cam asa: pietris si praf sub rotile din dreapta inseamna ca la o eventuala frina (aka zaresti pietonul numai dupa ce ai luat virajul sau in timp ce il efectuezi) derapezi cu partea respectiva si te duci pe contrasens (aka pupi masina unui imprudent de pe contrasens care a avut si el pofta sa vireze cu viteza). Cu sau fara pietris, sunt situatii unde nu poti vedea din timp de dupa coltul intersectiei, chiar daca trecerea de pietoni sau coltul strazii sunt libere si sensul opus pare initial liber. Asa ca la unghiuri strinse respecti ca pe mama viteza a doua, retrogradind din timp.
IP IP Logged
aburilus
Senior Member
Senior Member


Joined: 06/Septembrie/2006
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 3226
bullet Posted: 11/Martie/2008 at 17:24
Nu stiu despre ce pietris, praf etc vorbesti tu acolo dar intr-o curba d-aia intrii mereu cu viteza mica tocmai pt ca trebuie sa te mai si asiguri (asta e unu din motive). Si cum intrii cu viteza mica? Cu a doua

Btw, tin minte ca una din primele chestii la care s-a asigurat instructorul meu ca mi-au in reflex a fost aceea de a intra in viraje cu a doua. (bineinteles nu in toate virajele ci de alea de care vorbim aici).

In alta ordine de idei.....nu am prea inteles ce a fost asa naspa. Din ce inteleg eu......partea naspa de fapt a fost ca ai intrat cu viteza in viraj nu neaparat ca nu ai schimbat a doua pt ca daca reduceai viteza dar nu schimbai a doua, ieseai din viraj tot cu a treia deci cu motorul subturat.....care dardaia si putere oricum nu mai avea deci puteai sa pui frana tot timpul....nici nu te duceai pe contrasens, nici nu calcai pietonul......eventual ala din spate putea sa intre in fundul tau sa zicem (asta daca zici ca din stanga nu venea nimeni ca altfel se complica un pic situatia).
IP IP Logged
Qvadratvus
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20/Februarie/2008
Location: NT
Online Status: Offline
Posts: 642
bullet Posted: 12/Martie/2008 at 13:52
Pai am gresit din ambele puncte de vedere. Oricum, partea cu viteza a fost intradevar cea mai importanta. Iar din punctul meu de vedere, indiferent de nashpa 1 sau 2, oricum putem sa trintesc mucii in fasole din 3 directii (pupat fundul, sarut pe contrasens sau pozitia misionarului cu pietonul). Presupun ca daca as fi avut masina din stinga as fi remarcat de departe ca vrea sa vireze si as fi incetinit + retrogradat din timp (da' stiu si eu.... poate m-a fi panicat si-atunci chiar ca as fi facut-o de mamamliga. Asa baremi mi-a iesit pe nas, dupa ce am iesit cu fata curata.)
IP IP Logged
andreic21
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 29/Noiembrie/2007
Online Status: Offline
Posts: 33
bullet Posted: 07/Aprilie/2008 at 10:35
Originally posted by INSTR.BUCURESTI

Eu nu recomand ca sa se conduca dupa anumite sabloane ...la viarj ...etc...se duc 1,2 ture de volan ...intelegi ce vreau sa spun
Asta e cel mai bun sfat. Trebuie sa te adaptezi fiecarei masini in parte, trebuie sa simti virajul, sa controlezi masina si foarte important dupa viraj sa te redresezi corect (aici gresesc multi incepatori, vireaza si redreseaza prea lent).
 
Cat despre viteze pot sa spun ca acuma dupa 5 luni de cand am obtinut permisul, nu este o regula precisa, trebuie sa simti masina, panta, gradul virajului si sa ai o idee ce vrei sa faci, sa poti demara repede sau mergi lejer sau in frana de motor daca e coborare. Viteza trebuie cuplata din instinct, in oras in general se merge cel mai usor cu a doua la viraje 90, astfel poti demara dupa curba sau la nevoie si poti merge si incet fara sa subturezi motorul daca e sa cedezi prioritate & stuff, daca insa vizibilitatea e buna si curba nu e stransa o poti face si cu a treia, asculti motorul vezi daca cere viteza mai mica sau nu. Eu fac deseori cu a treia viraje tip serpentina mai largi la munte si cu a doua acolo unde e stramt sau panta peste 7-8% si cere viteza mica. Nu in ultimul rand depinde si de masina si cum e plaja treptelor de viteza.
IP IP Logged
exercitii
Instructor
Instructor


Joined: 02/Ianuarie/2007
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 748
bullet Posted: 03/Mai/2008 at 10:22
În intersecția parcursă, pedalele se folosesc potrivit situației existente acolo, cum și potrivit următoarelor intenții:
          1. Reducerea vitezei.
- Autoturismul fiind în parcurs, se eliberează pedala de accelerație progresiv și din timp, înainte de a ajunge în intersecție;
- Se apasă pedala frânei, atât cât este necesar pentru a obține o viteză convenabilă intrării în curbă. Astfel lucrează concomitent, atât frâna de motor, cât și frâna de servici.
- Când se realizează viteza convenabilă, se eliberează pedala frânei;
- Dacă schimbătorul este în treapta a 2-a, și parcurgem o intersecție largă și degajată, în momentul când începem acționarea volanului pentru schimbarea direcției, trebuie să apăsăm ușor pedala accelerației pe tot parcursul curbei, atât cât este necesar propulsării cu o viteză constatntă. Viteza nu trebuie să descrească în curbă.
          2. Schimbarea în treapta a 1-a se folosește în cele mai multe cazuri.
- După reducerea vitezei, înainte de a intra în curbă, se apasă complet pedala ambreiajului;
- Se apasă ușor pedala de accelerație;
- Se schimbă în treapta a 1-a.
- Se eliberează cu grijă pedala ambreiajului, pedala de accelerație rămânând ușor apăsată, și se începe, în același moment, comanda virajului. Trebuie să insistăm pentru obișnuința comenzii accelerării ușoare în curbă, atât cât este necesar propulsării pentru o viteză constantă. Viteza nu trebuie să descrească în curbă.
          3. Frânarea pentru oprire - atunci când este cazul.
- După reducerea vitezei, când turația motorului a ajuns aproape de ralanti, se apasă complet pedala ambreiajului, iar pedala frânei rămâne apăsată până la oprirea autoturismului, și după oprire;
- Dacă este sigur că nu este cazul să pornim imediat, de exemplu, fiind lumină roșie la semafor, se scoate schimbătorul la punctul mort și se eliberează complet pedala ambreiajului, iar piciorul stâng se așează alături, în stânga pedalei. Dacă am oprit pentru a da prioritate, schimbăm în treapta a 1-a, și menținem pedala ambreiajului apăsată, până când hotărâm că putem porni de pe loc.
          4. Pornirea de pe loc.
- Se apasă complet pedala ambreiajului.
- Se introduce schimbătorul în treapta a 1-a.
- Se accelerează turația motorului cu pedala de accelerație. Niciodată, orice motor am folosi, nu se pornește de pe loc fără a executa această comandă.
- Se eliberează întrucâtva pedala ambreiajului, până începe pornirea de pe loc. Acum, motorul fiind mereu accelerat, se menține pedala ambreiajului în această poziție, unde ambreiajul a ajuns în patinare și autoturismul se angajează tot mai mult în mișcare. Când mișcarea este sigură, se eliberează complet pedala ambreiajului.

Unii vor spune că ei fac altfel. Și eu fac uneori altfel, dar ar trebui să ne obișnuim a face totdeauna așa cum trebuie.
Ing. Ilie Ciolac
exercitii.ciolac.com: Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "
IP IP Logged
Malte
Newbie
Newbie


Joined: 26/August/2007
Location: CT
Online Status: Offline
Posts: 7
bullet Posted: 04/Mai/2008 at 04:31
Pentru ca la mine ambreiajul tine sus,eu procedez astfel la plecarea de pe loc (semafor,stop):avand frana apasata,apas ambreiajul la maxim,bag 1-a,ridic un pic ambreiajul,mut piciorul de pa frana pe acceleratie,accelerez usor,mai ridic un pic ambreiajul si-l tin acolo pana incepe sa se miste bine masina,dupa care-i dau drumul de tot,apoi a 2-a samd.Ce inseamna sa pornesti "altfel",cu scart ?
IP IP Logged
exercitii
Instructor
Instructor


Joined: 02/Ianuarie/2007
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 748
bullet Posted: 04/Mai/2008 at 16:41
Nu m-am referit la „scârț”. Cred că este anormal să ne amorezăm de comenzile în forță.
Scriind „altfel” m-am gândit că desigur sunt șoferi, începători ori alții cu experiență care au deprins anumite moduri de a comanda mașina, moduri cu care s-au obișnuit și consideră că sunt reușite, dar s-ar putea să se înșele.
Astfel ar putea fi folosirea frânei de mână. Nu pentru frânare sau oprire. Ar fi o greșeală pentru că nu este eficace și nu are această destinație. Dar la pornirea de pe loc, la intersecție, în cazul unor denivelări ale drumului se poate ca mașina să se miște ușor, către alți participanți la trafic, în momentul când iau piciorul de pe frână și încep să accelerez, până a cupla ambreiajul. Căci motorul trebuie turat mai înainte de a cupla ambreiajul. Mișcarea aceasta scurtă, necontrolată, la pornire mi se pare o amenințare la adresa celor din preajmă. Este bine ca ceilalți să fie siguri că nu voi greși în ceea ce privește asigurarea poziției de oprire. De asemeni, folosind din când în când frâna de mână, mă bucur de posibilitatea de a fi mereu familiarizat cu acest mijloc de comandă. Mulți îl neglijează pentru că pot uita frâna de mână trasă, ceea ce duce la nemulțumiri. Pe de altă parte, obiceiul de a folosi astfel frâna de mână este neindicat la examenul pe traseu, unde trebuie să dovedim că folosim bine frâna de serviciu, cel mai important mijloc de comandă pentru siguranța deplasării. La examen folosim frâna de mână numai la pornirea în rampă.
Ing. Ilie Ciolac
exercitii.ciolac.com: Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "
IP IP Logged
andreic21
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 29/Noiembrie/2007
Online Status: Offline
Posts: 33
bullet Posted: 04/Mai/2008 at 17:04
Originally posted by exercitii

Mulți îl neglijează pentru că pot uita frâna de mână trasă, ceea ce duce la nemulțumiri. Pe de altă parte, obiceiul de a folosi astfel frâna de mână este neindicat la examenul pe traseu, unde trebuie să dovedim că folosim bine frâna de serviciu, cel mai important mijloc de comandă pentru siguranța deplasării.
Folosirea franei de mana in mod uzual altfel decat la rampa sau parcare poate fi chiar periculoasa la viteza sau pe carosabil umed ca daca e eficient reglata ca la o actionare mai ferma poate bloca usor rotile din spate mai ales la un turism usor... si apar alte neplaceri. Frana de picior actioneaza diferentiat spatele prin regulator de presiune tocmai ca sa nu apara probleme dinastea.
IP IP Logged
oana_kristina84
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 15/Mai/2008
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 3
bullet Posted: 15/Mai/2008 at 08:11
inca nu mi-am terminat scoala............si am un instructor care ma pune sa invat mai intai teoria condusului.................si cred ca v-ar fi folositoare si voua:
 
1. PORNIREA DE PE LOC
Se ridica ambreiajul pana la punctul de contact (masina tinde sa plece de pe loc), cu marirea controlata a acceleratiei se ridica putin ambreiajul, doar atat cat vedem ca masina se pune in miscare , se asteapta in pozitia asta 2-3 secunde dupa care se ridica ambreiajul apoi se accelereaza.
 
2. TRECEREA IN TREAPTA A-2-A
Se ridica ambreiajul simultan cu rdicarea piciorului de pe acceleratie - FORFECARE . Se scoate din treapta 1 la punctul mort si se introduce in treapta a 2 a. Se ridica ambreiajul la punctul de contact, daca e necesar se compenseaza cu acceleratia, iar daca nu ridicandu-se mai intai ambreiajul se trece la accelerarea efectiva.
 
3.FRANARE PT. TREPTELE INFERIOARE( 1 si a2a )
 Forfecare, franare, se scoate din viteza, se elibereaza ambreiajul
 
4. FRANARE PT. TREPTELE SUPERIOARE ( a3a , a4a , a5a )
Se decelereaza, se franeaza si numai dupa reducerea vitezei se apasa ambreiajul, se scoate din viteza, se elibereaza ambreiajul
 
5. VIRAJE FARA VIZIBILITATE
Forfecare + frana + scoatere din viteza, continuare frana pt a aduce masina la o viteza de deplasare foarte mica. La aproximativ 3-4 m de colt se trece in treapta 1 , si langa colt la limita de vizibilitate maxima se i-a decizia:
          OPRIRE : ambreiaj + frana + oprire la motiv + pregatirea plecarii de pe loc
          MISCARE: aproximativ pornirea de pe loc
 
5. VIRAJE DIN TREAPTA A2A
Cu 8-10 m inainte de colt, se decelereaza usor iar langa colt se i-a decizia
          OPRIRE : ambreiaj + frana + oprire la motiv + trecerea in treapta 1 + pregatirea pornirii de pe loc
           MISCARE: manevrare volan pt traiectorie, iar la iesirea din viraj se incepe accelerarea
 
6. VIRAJE DIN TREAPTA A3A , A4A, A5A
Forfecare , frana, scaotere din viteza, la colt se i-a decizia:
             OPRIRE : continuare frana , oprire la motiv , trecerea in treapta 1 si pregatirea plecarii de pe loc
             MISCARE: trecere in treapata a2a , manevrare volan pt traiectorie, simultan ridicarea usoara, dar totala a ambreiajului, la iesirea din viraj se incepe usor accelerarea.
 
 
 
PS: sper sa va fie de folos.......Wink        
 
 
 
IP IP Logged
<< Prev Page  of 10 Next >>
Post Reply Post New Topic
Printable version Printable version

Forum Jump
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot create polls in this forum
You cannot vote in polls in this forum

 
Incepator.ro