Print Page | Close Window

Cristi

Printed From: Incepator
Category: Administrative
Forum Name: Prezinta-te
Forum Discription: Poate de aici ar trebui sa inceapa explorarea forumului 'Incepator'
URL: http://www.incepator.ro/forum/forum_posts.asp?TID=2211
Printed Date: 21/Aprilie/2019 at 15:53


Topic: Cristi
Posted By: big_bum
Subject: Cristi
Date Posted: 30/Martie/2010 at 14:23
Salutare, ma numesc Cristi si sunt din Bucuresti. Mi-am obtinut categoria B in urma examenului de traseu sustinut vineri, 26 martie 2010, permis ridicat astazi, ora 11 de la sediul DRPCIV, in Pipera.
Primul drum l-am facut tot azi. La ora 20 si 10, eram afara si imi lipeam semnele de incepator pe parbriz si luneta. Mi-am aranjat scaunul, oglinzi &sh*t si hai sa plecamBig%20smile. Am iesit din parcare si am facut dreapta in capatul strazii, urmata de o intoarcere la scuar peste 100 de metri. M-am bagat pe banda 2, peste 50 de m am trecut pe banda 1 sa ii las pe cei care se grabeau. La jumatatea bulevardului am facut dreapta pe banda speciala, am oprit la trecerea de pietoni (unde ofc lumea e sinucigasa si iti alearga pe trecere), ma asigur din stanga. Peste 300 de m fac o dreapta intr-o parcare, urmata de o semiintoarcere din 3 combinata cu o garare cu spatele. Am predat "marfa" prietenului cu care trebuia sa ma intalnesc, am plecat si am luat-o pe mama de la serviciu, am mers pe bulevard, am oprit la o trecere de pietoni, am facut dreapta in capatul strazii, am avut verde, m-am asigurat sa nu fie pietoni pe partea mea de drum, am facut dreapta dupa o statie de autobuz, la fel, m-am asigurat sa nu am pietoni pe trecere, am depasit un troleibuz si totul s-a finalizat cu o parcare, de unde am predat stafeta tatalui care a stat tot timpul in dreapta mea, pentru ca la noi pe straduta e un pic mai complicat cu parcatul si cum nu le am inca cu distantele masinii, am zis ca e mai bine asa.

Mama are carnet tot de la 18 ani si a zis ca pentru prima data cand am condus pe timp de noapte am mers foarte bine. Ah, nu mi s-a oprit motorul niciodata si nu am avut probleme cu frana Tongue (Toti se asteptau sa ii dau cu capul in parbriz LOL )





Replies:
Posted By: Aliniuz
Date Posted: 31/Martie/2010 at 08:12
Felicitari man :)
E adevarat ce se spune, ca incepatorii sunt cei mai claxonati participanti la trafic?


Posted By: Ameriknu
Date Posted: 31/Martie/2010 at 12:04
Originally posted by Aliniuz

Felicitari man :)E adevarat ce se spune, ca incepatorii sunt cei mai claxonati participanti la trafic?

Claxonati, nu stiu, dar de injurat sigur sunt.

@big_bum
Sa-l stapanesti sanatos si nu uita sa te asiguri temeinic inainte de orice manevra, precum si sa realizezi ca nu stii sa sofezi, acum stii doar sa controlezi masina, asa ca mergi batraneste si ignora prietenii care iti zic sa dai tare in masina sau mai stiu eu ce.

Drum fara probleme iti urez.

-------------
Categoria B din 10.06.2009


Posted By: big_bum
Date Posted: 31/Martie/2010 at 13:35
Originally posted by Aliniuz

Felicitari man :)E adevarat ce se spune, ca incepatorii sunt cei mai claxonati participanti la trafic?


Nu cred. Cat timp am stat pe locul din dreapta, tatal meu ii claxona pe cei care nu procedau corect, si de obicei... nu sunt incepatorii cei care taie fata sau forteaza in intersectii. :)

Ameriknu: eu sunt cel mai mare din grupul meu de prieteni si teoretic cel cu mintea la cap :) mai e var-miu care e mai fresh cu carnet (27 de ani, permis de 9 ani) care a facut scoala cu acelasi instructor. A zis ca daca respect ce mi-a zis instructorul nu o sa am probleme.


Posted By: big_bum
Date Posted: 24/Aprilie/2010 at 12:58
Voi scrie iarasi aici. Astazi am facut un drum pana la Busteni. M-am trezit de la ora 6 dimineata, la 6 si jumatate am plecat. Am coborat in parcare, mi-am curatat masina, mi-am aranjat scaunul si oglinzile (dezavantajul unei singuri masini) si am plecat. A fost primul drum parcurs cap-coada in totalitate de mine. ( In alte dati cand mai plecam pe undeva, tata ma lasa pe distante mai mici si drumuri mai neaglomerate, asta fiind si motivul plecarii la ora 6 si jumatate).

Traseul? Bucuresti - Busteni pe DN1.
Greseli? Sa zicem ca am avut una singura: nu am franat suficient de puternic cand mi-a taiat o duba calea. L-am vazut din timp, am lasat-o mai moale crezand ca omul accelereaza si el mai tare, sa nu deranjeze daca tot comite "ilegalitati". E bine ce am facut sau nu?
Probleme? Am cam avut probleme cu ochii, in sensul ca imi lacrima ochiul stang, eu avand un ochi mai lenes si purtand ochelari de corectie a miopiei. (ochiul meu stang vede un pic mai prost decat cel drept si oboseste mai repede). Nu a fost nimic grav, nu a fost nevoie sa opresc, mi-a trecut in ceva timp. N-am mai avut problema asta niciodata, tind sa cred ca este mai mult din cauza trezirii devreme, eu fiind nu lenes innascut si obisnuind sa dorm pana la 9 dimineata Tongue.
Sa revenim... Am mers in medie cam cu 70-75km/h. Am stat in mare parte pe banda 1 tinandu-ma dupa alti conducatori. Cel mai mult am stat in spatele unui 1310 break, care mergea destul de bine. Mi-a placut cum conducea tataie din DacieBig%20smile. Am depasit si am fost depasit. Inainte de serpentine am facut pauza de masa si de facut poze, apoi din nou la/pe drum.
Cei care ati facut DN1 stiti ca sunt doua zone unde se circula pe distanta scurta pe doua benzi, una la Posada si una inainte daca nu ma insel. (Sa dea naiba daca retin vreodata localitatile de pe drumul asta LOL) M-am dat frumos pe banda 1 sa ma depaseasca meseriasii din spate, ca poate m-au vazut cu incepator si li se face greata de la lamaia din geam, desi nu ar trebui, ca eu stiu ca lamaia taie greata. In fine. In spatele meu o Nova, mergea super linistita dupa mine, nu tu flash, nu nimic, totusi imi zic ca nu e frumos sa ii tin dupa mine pe cei 3 din spate, ca poate eu merg mai incet, etc. Nenea cu Nova isi pastreaza banda 2, eu banda 1, se baga pe banda 1 unu cu un Renault, il depaseste pe dreapta pe cel cu Dacia si se reinscrie pe banda 2. Mie mi se cam termina soseaua si vroiam sa ma introc pe banda 2, dau semnal si bineinteles ca grabitul din Renault nu m-a lasat. Desi era o distanta destul de mare intre mine si el, a accelerat si nu a vrut sa ma lase sa trec. Bizon.
Am mers lejer pe serpentine, cu Nova in saptele meu si cu o duba in fata pana am dat inainte de Sinaia de o scoala care a facut card in spate Big%20smile. M-a amuzat si m-am gandit la orele mele de condus. Am scapat si de scoala dupa aprox 2-3 km si asta a fost. Am continuat drumul pana in Busteni fara probleme.
Pe drum au fost multi garcea, am oprit la treceri de pietoni, etc. Cand m-am intors l-am lasat pe tata sa conduca, eram trist ca ramasesem fara card la aparat si nici nu prea aveam chef de condus.

Urmatoarea povestioara va fi cand o sa conduc pt prima data singur.

Ce probleme mai am, care nu sunt legate de drumul asta?
Nu reusesc neam sa plec din rampa cu frana de picior. Am tot cautat pe net si am vazut ca mai sunt altii care au problema asta la masina, e ceva de la ambreiaj care cupleaza prea sus. Pur si simplu cupleaza sus si iti moare imediat. Daca incepe masina sa tremure, asa cum m-a invatat instructorul ca trebuie cand plec din rampa, in secunda urmatoare ti-a murit motorul. Singura solutie este intai sa accelerez si sa dau drumul ambreiajului mai repede. Nu imi convine, dar... nu am de ales.Unhappy


Posted By: Ameriknu
Date Posted: 24/Aprilie/2010 at 13:43
Originally posted by big_bum

Nu reusesc neam sa plec din rampa cu frana de picior. Am tot cautat pe net si am vazut ca mai sunt altii care au problema asta la masina, e ceva de la ambreiaj care cupleaza prea sus. Pur si simplu cupleaza sus si iti moare imediat. Daca incepe masina sa tremure, asa cum m-a invatat instructorul ca trebuie cand plec din rampa, in secunda urmatoare ti-a murit motorul. Singura solutie este intai sa accelerez si sa dau drumul ambreiajului mai repede. Nu imi convine, dar... nu am de ales. alt="Unhappy[/IMG]

Si eu am avut problema asta cu Lada.
Pana la urma mi-a iesit si fara frana de mana, tot ce a fost nevoie a fost sa ma obisnuiesc mai mult cu ambreiajul ei si sa accelerez cand trebuie si cat trebuie.


Legat de frana ta moale, aia e discutabila. Adica nu a fost nimeni de aici cu tine in masina ca sa vada la ce distanta in fata ta a intrat acea duba precum si ce viteza prinsese ea fata de viteza ta.




-------------
Categoria B din 10.06.2009


Posted By: exercitii
Date Posted: 24/Aprilie/2010 at 16:43
Este anormal să învățăm a folosi pedala frânei și pedala accelerației în același timp. Trebuie să ne obișnuim a folosi frâna de mână la pornire. Chiar pe un drum asfaltat sunt unele denivelări iar mașina este ușoară iar o frână de serviciu corectă nu ține mașina pe loc. Astfel se poate mișca mașina în timpul staționării, ceea ce ne învinovățește ipotetic față de șoferul din urmă. Apoi, folosind des frâna de mână ne obișnuim să nu o uităm acționată.

-------------
Ing. Ilie Ciolac
http://exercitii.ciolac.com" rel="no follow - exercitii.ciolac.com : Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "


Posted By: Ameriknu
Date Posted: 24/Aprilie/2010 at 17:33
Nu vreau sa sune aiurea, dar chiar nu ai cum sa folosesti acceleratia si frana in acelasi timp, din moment ce se foloseste acelasi picior pentru a actiona ambele pedale.
big_bum s-a referit la metoda de a pleca din rampa fara a utiliza frana de mana, asa cum a invatat in scoala.
Eu nu am sustinut niciodata sa se foloseasca acceleratia si frana in acelasi timp (sunt total opuse).

-------------
Categoria B din 10.06.2009


Posted By: alexbv3000
Date Posted: 24/Aprilie/2010 at 19:35
Originally posted by exercitii

Este anormal să învățăm a folosi pedala frânei și pedala accelerației în același timp. acționată.


Asta si mie mi se pare absurdConfused, dar in acelasi timp amuzantLOL


-------------
http://img534.imageshack.us/i/userbarfcbrasov.gif/" rel="no follow">

DOMNU' BOC, RAD BULGARII DE CRIZA NOASTRA


Posted By: big_bum
Date Posted: 25/Aprilie/2010 at 02:40
Originally posted by Ameriknu

Nu vreau sa sune aiurea, dar chiar nu ai cum sa folosesti acceleratia si frana in acelasi timp, din moment ce se foloseste acelasi picior pentru a actiona ambele pedale.
big_bum s-a referit la metoda de a pleca din rampa fara a utiliza frana de mana, asa cum a invatat in scoala.


ExactWink. Ameriknu a inteles bine ce am vrut sa zic, dar vreau sa te contrazic un pic: Se poate folosi in acelasi timp frans si accelereatia, iar tehnica se numeste " http://en.wikipedia.org/wiki/Left-foot_braking" rel="no follow - Left foot braking "  si se foloseste numai in raliuri. Smile

O sa mai exersez un pic, pana la urma imi iese Big%20smile


Posted By: Ameriknu
Date Posted: 25/Aprilie/2010 at 06:33
Pai vezi ca asta inseamna uzura in plus.
Eu ma gandeam ca te referi la metoda prin care tii frana de serviciu apasata si dai drumul putin la ambreiaj cat sa trepideze putin masina si pe urma cand e nevoie sa pleci, sa faci doar o schimbare rapida a piciorului de pe frana pe acceleratie.

Metoda cu frana+acceleratie o mai folosesc si pustii la vechiturile de Dacii (sunt ieftine si nu le pasa daca le strica) ca sa plece in figuri.

Eu zic totusi sa inveti sa pleci ori cu un joc bun de picioare, ori cu frana de mana.



-------------
Categoria B din 10.06.2009


Posted By: exercitii
Date Posted: 25/Aprilie/2010 at 17:36
Repet:
Trebuie să exersăm mereu folosirea frânei de mână. Este prea greu? Este greu să ajungem șoferi și să stăpânim toate exercițiile?
A ști conducerea înseamnă a ne însuși o sumă de proceduri pe care să le executăm corect.
La fel greșesc mulți fiindcă nu schimbă treapta la timp. Dece? Fiindc㠄merge și altfel”. Alții pleacă în treapta 2-a - fiindcă merge.
Insist să afirm că trebuie să conducem ca șoferii nu așa cum poate stabili din „experienț㔠cineva „că se poate și altfel”.
Cineva a spus aici că el simte motorul. Care simț? Are vreun cip conectat undeva. Ar trebui să studieze și să experimenteze motoare pe bancul de probă și pe drum, să înțeleagă bine constatările unor specialiști și abia după un timp să tragă concluzii și să le susțină.

-------------
Ing. Ilie Ciolac
http://exercitii.ciolac.com" rel="no follow - exercitii.ciolac.com : Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "



Print Page | Close Window