Incepator.ro
Sondaj
Cum considerati ca sunt cele 30 de ore de practica?
Mult prea putine
Prea putine
Suficiente
Prea multe
Mult prea multe
Afiseaza rezultatele

Parteneri:

Aparatul de aer conditionat

Auditor Energetic Constanta

Esarfe

Auditor Energetic Bucuresti



Pana de cauciuc. Cricul

V-ati trezit intr-o dimineata si cauciucul dumneavoastra arata asa? Nu? Atunci ignorati acest articol! Daca totusi va intereseaza haideti sa va spunem ce aveti de facut in cazul unei pene de cauciuc:

Pozitionati-va masina pe un teren ferm, plan, fara pietris sau noroi.
Asigurati-va autovehiculul folosind frana de mana si selectand treapta I a cutiei de viteze. De asemenea, este bine sa blocati roata opusa cu penele masinii, special livrate in acest scop, sau cu bucati de piatra. Asta pentru a evita alunecarea masinii cand aceasta se afla pe cric.
Informati-i pe ceilalti participanti la trafic ca dumneavoastra aveti o pana, daca este necesar, montand triunghiurile reflectorizante ale vehiculului dumneavoastra la o distanta corespunzatoare in spatele autovehiculului. 
Daca prezoanele (suruburile) rotii dumneavoastra au capace de plastic, indepartati-le. Slabiti usor prezoanele rotii cu levierul corespunzator. La unele modele acest levier poate fi folosit si pentru ridicarea cricului. Nu le slabiti complet, si cu atat mai mult nu le desurubati complet atat timp cat roata respectiva nu este complet ridicata pe cric.
Pozitionati cricul in zona intarita de sub masina; fiti foarte atent asupra pozitiei in care il fixati: cricul trebuie sa fie vertical si partea superioara trebuie sa fie pe regiunea intarita de sub prag sau in zona intarita din prag. In caz contrar, puteti produce pagube destul de mari daca cricul cedeaza sau daca masina cade de pe cric.
Incepeti sa ridicati! Daca masina are tendinta de a aluneca de pe cric, coborati cricul inapoi si incercati sa asigurati masina mai bine, prin frana de mana sau blocand rotile prin metoda descrisa mai sus.
In sfarsit ati ridicat roata! Asigurati-va ca distanta dintre roata si asfalt este suficienta pentru a introduce roata de rezerva! Tineti cont ca roata pe care o puneti este umflata, pe cand cea pe care o scoateti are pana!
Desfaceti prezoanele/suruburile rotii si schimbati rotile. Daca masina dumneavoastra este echipata cu suruburi la roti ar putea fi mai dificil de pozitionat suruburile in gauri. Sfatul nostru este sa folositi levierul pentru a ridica usor roata pentru pozitionare. Odata prins un surub, celalte se fixeaza usor.
ATENTIE: Cricul este construit doar pentru schimbarea rotii! Nu incercati sa executati lucrari sub masina cu o roata ridicata pe cric.
Nu strangeti prezoanele la maxim cu masina pe cric. Fixati-le cat puteti cu mana, eventual folosind si levierul dar nu aplicati un moment prea mare.
Coborati roata rotind levierul in sens anti-orar.
Este momentul sa strangeti suruburile la maxim. Nu este nici o problema daca folositi chiar si picioarele pentru acesta operatie. NU incercati sa ungeti aceste prezoane cu ulei sau vaselina!
Eliberati roata blocata cu pana.

Gata! Ati remediat prima dumneavoastra pana de cauciuc.

 
Incepator.ro