Incepator.ro
Sondaj
Cum considerati ca sunt cele 30 de ore de practica?
Mult prea putine
Prea putine
Suficiente
Prea multe
Mult prea multe
Afiseaza rezultatele

Parteneri:

Codul Rutier al Romaniei

Auditor Energetic Constanta

Esarfe

Auditor Energetic Bucuresti



Moartea neagra (Black Death)

Prin anii 80 s-a constatat aparitia unei substante lipicioase si negre, responsabila de distrugerea multor motoare, in special de Ford si Vauxhall. Drumurile rapide, temperaturile inalte, tolerantele reduse ale diverselor componente ale motorului s-au dovedit a fi principala cauza. Toate astea transforma uleiul intr-o substanta vascoasa care infunda toate orificiile de ungere si in interval de cateva minute duce la functionarea "pe uscat", fara lubrifiant, a motorului. Ca o idee, imaginati-va ca incalziti intr-o tava ulei de bucatarie la o temperatura inalta. In cateva minute uleiul va deveni o materie vascoasa si vor aparea primele depuneri.

Desi initial s-a crezut a fi apanajul anilor 80, moartea neagra loveste din nou. Mai nou se numeste "sludge" si loveste motoarele indiferent de intretinere sau de uzura. Compusii chimici din ulei oxideaza iar aditivii formeaza compusi care incep sa se solidifice, ducand la aspectul gelatinos al uleiului, cam de consistenta iaurtului, dar negru. Un amanunt care contribuie la aceasta este dimensiunea baii de ulei care este din ce in ce mai mica la autoturismele noi fata de cele vechi: un volum mai mic de ulei supus la temperaturi din ce in ce mai mari. Concluzia o trageti dumneavoastra...

 

Cum arata "sludge"-ul?

Iata cum arata aceste depuneri la acelasi tip de motor:


sludge sludge

Ce vedeti este o imagine a axei cu came a unui BMW, fotografiata prin orificiul de ulei. In prima imagine puteti vedea piesele clar, iar in a doua totul este acoperit cu un strat de sludge.
Cauzele in acest caz particular sunt: uleiul neschimbat de 35.000 Km (da, ati citit bine :), numeroasele porniri la rece, traficul urban (cu numeroase opriri si porniri, distante scurte de parcurs) si stocarea masinii pe o perioada mai lunga de 12 luni cu uleiul neschimbat.
 

Cum scapam de sludge?

Nu exista o metoda 100% infailibila pentru a scapa de aceasta problema. O varianta ar fi spalarea motorului. Dezavantajul este ca daca sludge-ul nu este indepartat in totalitate acesta se poate depune in zonele sensibile, infundand orificii de ungere.
Multe voci declara ca problemele cu depunerile au aparut dupa folosirea aditivilor de ulei. Compusii chimici ai acestor aditivi nu sunt atat de neutri pe cat lasa fabricantii sa se creada. Aditivii combinati cu anumite tipuri de ulei pot duce la aparitia rapida a acestor depuneri.

Cand sludge-ul nu e sludge

In cazul in care vi se sparge garnitura de chiulasa, uleiul se transforma in ceva de consistenta margarinei de culoare galbena sau maro. Primul semn este aparitia acestei substante in capacul de ulei. Capacul de ulei este in principiu o zona mai rece a motorului si apa are tendinta sa condenseze aici. Un alt semn este faptul ca nivelul de ulei creste, iar nivelul lichidului de racire scade.

Citeste si: Ulei auto general, Mineral sau sintetic

Articol preluat si tradus dupa www.carbibles.com, cu acordul proprietarului.

 
Incepator.ro