Incepator.ro
Sondaj
Cum considerati ca sunt cele 30 de ore de practica?
Mult prea putine
Prea putine
Suficiente
Prea multe
Mult prea multe
Afiseaza rezultatele

Parteneri:

Aparatul de aer conditionat

Auditor Energetic Constanta

Esarfe

Auditor Energetic Bucuresti



Conducerea iarna

Sunt putine persoanele care gasesc o reala placere in a conduce pe zapada. In special din cauza dificultatii in a pastra directia de deplasare, vitezelor mici, frigului, etc. Urmand aceste sfaturi veti putea sa va terminati calatoria cu bine. Nu uitati ca zapada si gheata ridica probleme chiar si pentru cel mai experimentat conducator auto.

Asigurati-va ca masina este in stare buna de functionare. Nu uitati sa verificati in prealabil si instalatia de incalzire interioara, dezaburirea lunetei spate, stergatoarele de parbriz (pentru o lista completa de defecte si cauze ale acestora click aici), lichidul de racire, lichidul de stergere a parbrizului, pneuri de zapada (M+S).
Planificati-va calatoria tinand cont de conditiile si previziunile meteo.
Rezervorul ar trebui sa aiba o cantitate considerabila de combustibil. In aceste conditii de iarna orice estimari asupra consumului sunt aproape imposibile. S-ar putea sa fie nevoie sa acceptati o ruta ocolitoare sau chiar sa va intoarceti, daca furtuna de zapada va face drumurile impracticabile.
Tineti la indemana un pachet de urgenta. Acesta poate consta (dar fara a se limita la) din: o lanterna, o patura, cateva pachete cu ciocolata, o lopata, nisip.
Prima zapada este cea mai periculoasa. In cazul in care nu a fost aruncat nisip, drumul devine alunecos. Nisipul aruncat pe strada are rolul de a creste aderenta asfel incat, daca se circula cu atentie, drumul este aproape sigur. Un alt pericol este acela al dezghetului-inghetului peste noapte, ceea ce duce la formarea unui strat subtire de gheata pe suprafata drumului. Atunci drumurile neacoperite de nisip devin aproape impracticabile.
Un alt inlocuitor al nisipului o constituie sarea. Aceasta va transforma gheata sau zapada intr-o mocirla sarata, dar va imbunatati aderenta cauciucului. Principalul dezavantaj este ca amestecul de apa si sare este foarte coroziv pentru elementele metalice expuse ale masinii. Solutia este de a o spala de indata ce vremea o va permite, insistand pe partea inferioara a ei.
Daca vehiculul derapeaza, nu franati. Ridicati usor piciorul de pe acceleratie si rotiti volanul in sensul in care derapeaza FATA masinii. Manevra asta va permite sa recontrolati autovehiculul. Rotiti volanul usor si nu prin miscari bruste.
Utilizati frana de motor. Aceasta se obtine prin trecerea intr-o treapta de viteza inferioara. ATENTIE: daca turatia motorului in treapta superioara este ridicata, in treapta inferioara o idee buna ar sa accelerati la debreiere, urmand sa eliberati progresiv acceleratia. In cazul in care diferentele de turatie sunt foarte mari masina poate derapa.
Ce faceti cand va impotmoliti in zapada? Primul sfat este sa nu mai accelerati; nu veti iesi ci veti face mai mare groapa in care s-a impotmolit masina. Echipamentul de urgenta este cel mai important! Presarati nisip sau sare in jurul rotilor motoare pentru a imbunatati aderenta masinii. O alta solutie ar fi sa puneti un covor vechi sub roti de care acestea sa se 'agate'. Puteti de asemenea sa eliberati zapada din fata rotilor cu ajutorul lopetii.
O idee buna este sa plecati de pe loc in treapta a 2-a a cutiei de viteze. Asta va imprima un moment mai scazut asupra rotilor, ceea ce va face ca tendinta de derapare sa fie mai scazuta. Necesita insa o corelare mai mare intre cele doua pedale: ambreiaj si acceleratie.
Gheata este si mai problematica. Cu cat este mai subtire cu atat este mai greu de vazut. Gheata va persista si in zilele mai insorite de iarna, in zonele umbrite de copaci sau cladiri. De asemenea, dupa o noapte cu temperaturi scazute sub 0, asteptati-va sa intalniti portiuni de gheata.



Alte pagini utile: Conducand pe timp de ceata, Intretinere

Pagina anterioara | Top

 
Incepator.ro